خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تاکید کرد:

ضرورت رعایت پیوست‌های زیست محیطی در اجرای پروژهای عمرانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۰۳۳

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: لازم است رعایت پیوست های زیست محیطی در اجرای پروژهای عمرانی از سوی دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، ناصر عتباتی در نشست هم اندیشی با مسئولان و فعالان محیط زیست استان که در محل دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به تنوع زیست محیطی و پوشش های گیاهی استان اردبیل عنوان کرد: این تعدد تنوع  گیاهی، آب هوایی در استان بی نظیر است که نیازمند مراقبت و توجه ویژه بر آن است تا این امانت به دست نسل های آینده برسد.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی دستگاهها و نهادها در عدم توجه به مسایل زیست محیطی گفت: بی‌توجهی دستگاه ها و نهادها در اجرای پروژه های خود به مسایل زیست محیطی، یکی از عوامل بی‌توجهی به محیط زیست از سوی مردم است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ظرفیت قانونی در طرح شکایت از سوی سازمان های مردم نهاد بر علیه متخلفان مسایل زیست محیطی گفت: محاکم قضایی نیز طبق روال قانونی به اینگونه شکایات رسیدگی می‌کنند.

وی در ادامه بر لزوم استمرار و تعامل با مراجع قضایی با دوستداران محیط زیست تاکید کرد و گفت: استفاده از مجازات جایگزین حبس را یکی دیگر از راهکارهای لازم برای صیانت از محیط زیست است و باید با فرهنگ‌سازی و تشریح اهمیت محیط زیست در جامعه اقدامات به سمت و سویی برود که صیانت از محیط زیست در جامعه نهادینه شود و این موضوع از نهاد خانواده و آموزش و پرورش باید شروع شود.

عتباتی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی، صدا و سیما، نهادهای فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات و بسیج برای فرهنگ سازی و صیانت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست می توانند نقش مطالبه گری خود را در این خصوص به خوبی ایفاء کنند و نسبت به هرگونه سهل انگاری در امر صیانت از محیط زیست واکنش به موقع نشان دهند و گزارشات خود را به مراجع قضایی جهت هر گونه برخورد با متخلفان ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز