خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند:

نیروگاه شازند از 90 هکتار فضای سبز برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۱۷۸

مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند گفت: سرانه متعارف فضای سبز در واحدهای صنعتی 20 درصد است، این در حالی است که نیروگاه شازند با داشتن بیش از 90 هکتار فضای سبز در داخل و پیرامون نیروگاه، قریب به 40 درصد فضای سبز دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام ایرانپاک در مراسم جشن روز درختکاری در نیروگاه حرارتی شازند که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، افزود: تلاش همگانی برای حفظ درختان و توسعه فضای سبز بسیار لازم ضروری و همچنین مورد تاکید است. مجموعه این نیروگاه ضمن انجام رسالت خود یعنی تولید برق مطمن و پایدار، انجام پویش های اجتماعی را از وظایف خود می داند و با ایجاد و توسعه فضای سبز، همواره حامی محیط زیست است. 

وی همچنین به جایگاه درخت و درختکاری در دین اسلام اشاره و از درخت به عنوان نماد زندگی و آبادانی یاد کرد و ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا در ترویج و توسعه فرهنگ درختکاری سهمی داشته باشیم، چرا که در دین اسلام و آیات و روایات نیز تاکید فراوانی بر آن شده است. 

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روابط عمومی نیروگاه حرارتی شازند، این مراسم با حضور جمعی از مقامات شهرستان شازند از جمله امام جمعه و جماعات، فرماندار و روسای ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و مدیران و پرسنل نیروگاه با غرس تعدادی نهال به نام و یاد شهدای منطقه برگزار شد. 

نیروگاه حرارتی شازند با بهره مندی از امکاناتی همچون خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب، فضای کافی، پشتوانه مدیریت و همت پرسنل توانسته است در عرصه های مختلف کشاورزی فعالیت نماید. با توجه به محدودیت ذخایر آب زیرزمینی و لزوم مدیریت مصرف آب، با حمایت مدیریت ارشد شرکت، در راستای فعالیت های عرصه فضای سبز، تمامی درختان مجموعه به وسیله سیستم آبیاری قطره ای، آبیاری می شوند و چمن های موجود در محوطه نیروگاه نیز به وسیله آبیاری بارانی، نگهداری می شوند. 

نیروگاه حرارتی شازند با 4 واحد تولیدی و با مجموعه ظرفیت 1300 مگاوات از مهمترین نیروگاه های بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان مرکزی و همچنین پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز