خبرگزاری کار ایران

آسوده خبر داد:

وجود بیش از ۱۱ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۹۴۱

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ یتیم تحت پوشش این کمیته در استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: ۱۲۴ هزار طرح اشتغال در کمیته امداد در خراسان رضوی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۸۰۰ یتیم تحت پوشش در استان داریم، افزود: نزدیک به هزار و ۶۷۰ طرح اشتغال خودکفا شده و از تحت پوشش نهاد‌های حمایتی خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: اولین سامانه ۳۱۲۸ راه اندازی شد که پاسخگوی مردم در سطح استان هستیم و تا کنون ۴هزار و ۷۹ تماس در حوزه‌های مختلف داشتیم.

آسوده بیان کرد: به منظور مردمی کردن کمیته امداد، ۴۸۹ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و هیئت امنای مساجد فعال هستند و از این میزان ۹۱ مرکز در حوزه جهیزیه، فرهنگی و قرآنی و ۳۹۸مورد حوزه عمومی محله است.

وی با بیان اینکه۱۶۹ هزار خانواده معیشت بگیر داریم، تصریح کرد: ۳هزار دانشجو داریم و نزدیک ۲هزار و ۵۰۰ عدد تبلت و گوشی در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه حدود ۲۴ هزار مستاجر در سطح کمیته امداد استان داریم که ۱۲ هزار در سطح مشهد و ۱۲ هزار در سطح سایر شهرستان‌ها است، اظهار کرد: یکی از الویت‌های جدی ما در سال ۱۴۰۰ بحث مسکن دار شدن مددجویان است.

وی افزود: در شهرک شهید باهنر ۱۰۰۰واحد در حال ساخت برای خانوار‌های تحت پوشش داریم، طرح ولایت  جهت افرادی که هم پدر و هم مادر آنها فوت شده بودند بعلاوه برای ۴۳خانواده‌ای که ۳ یتیم به بالا دارند اجرا شد.

آسوده با اشاره به اهمیت وجود خیریه‌ها، بیان کرد: خیریه‌ها در نظام فکری کمیته امداد درحکم بازوان حمایتی هستند و ما با تمام آنها تعامل می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز