خبرگزاری کار ایران

اهدای 5200 سبد غذایی به کودکان مبتلا به سوء تغذیه در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۳۷۰

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه کودکان زیر شش سال مددجوی کمیته امداد و کودکان نیازمند غیر مددجو پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از البرز ابوالفضل فلاح قنبری  بابیان اینکه کمک به رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است،گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون طی چهار مرحله یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه کودکان زیر شش سال مددجوی کمیته امداد و کودکان نیازمند غیر مددجو پرداخت  شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای شناسایی کودکان مبتلابه سوءتغذیه باهم همکاری می‌کنند افزود:  هزار و 300 کودک نیازمند کمتر از شش سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد البرز را دریافت کردند.

فلاح قنبری با تأکید بر اینکه تهیّه سبدهای حمایت غذایی با نظارت کارشناس علم تغذیه انجام می‌شود گفت: مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر ۶ سال قطعاً در بهبود  آن‌ها اثرگذار است  و  خیران می‌توانند با حمایت از طرح هم‌سفره در رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۶ سال مشارکت کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز، با اعلام اینکه سرپرست خانوارهای مشمول طرح با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده اقلام سبد حمایت غذایی را دریافت می‌کنند، افزود: برنج ، لبنیات، حبوبات،  تخم‌مرغ  ، شیر و خرما اقلام سبد غذایی توزیع‌شده بین کودکان نیازمند را تشکیل می‌دهد.

فلاح قنبری با اشاره به این‌که این نهاد کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند را نیز در دست اجرا دارد، بیان کرد: پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان و کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج نیازمند نیز ازجمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به تأمین سلامت نیازمندان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز