خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس ستاد کرونای شهرستان شیراز مطرح کرد؛

پتانسیل بالای میادین میوه و تره بار پتانسیل برای انتقال بیماری کرونا / لزوم برخورد با فروشندگان، خریداران و رانندگان بدون ماسک

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۷۳۵

جانشین رئیس ستاد کرونای شهرستان شیراز گفت: از فعالیت فروشندگان، خریداران و رانندگان بدون ماسک تحت هر شرایطی جلوگیری خواهد شد و ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک تخلف بوده و با خاطیان برخورد خواهد شد.

عبدالرسول حقیقی امروز سه‌شنبه ۲۸ بهمن در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونای شهرستان در میدان میوه و تره بار شیراز، مصوبات این ستاد که در راستای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کروناست را لازم الاجرا دانست و افزود:  میادین میوه و تره بار به عنوان مرکز تجمع انسانی و تردد افراد از شهرهای مختلف و استان‌های جنوبی، پتانسیلی بسیار بالایی برای انتقال بیماری کرونا دارد، اعلام کرد که در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس، نظارت‌ها در میدان میوه و تره بار شیراز تشدید می‌شود.

او افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده اجباری از ماسک و عدم تبادل پول نقد، از مهم‌ترین مصوبات ابلاغی ستاد کروناست که مسئولیت کامل رعایت و اجرای دقیق این مصوبات بر عهده سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز است.

معاون فرمانداری شیراز همچنین اتحادیه میوه فروشان را ملزم به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت در کل میدان دانست و تاکید کرد: سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز مکلف است ناظر بهداشتی تمام وقت را برای نظارت بر عملکرد میدان تعیین و منصوب کند و ستاد کرونای شهرستان این موضوع را به جد دنبال خواهد کرد.

حقیقی حلقه مفقوده در ساماندهی میدان تره بار را احراز نشدن هویت شاغلین میدان و افرادی که برای خرید و فروش تردد دارند برشمرد و بر ضرورت صدور کارت شناسایی برای کارکنان ثابت شاغل در میدان تاکید کرد.

او، نظارت بر ورود و خروج خودروها، معابر و شریان‌های اصلی میدان و رعایت بهداشت عمومی را از مهمترین وظایف سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری برشمرد و یادآور شد با کمک نیروهای انتظامی مستقر در میدان، نظارت و بازرسی طی شب‌های آتی تشدید و با هرگونه تخلف برخورد خواهد شد.

وی از بازدیدهای سرزده اکیپ‌های گشت مشترک نظارت و بازرسی ستاد کرونا، متشکل از نمایندگان مراکز بهداشت، سازمان میادین و مشاغل شهرداری و نماینده فرمانداری، در شب‌های آتی خبر داد و تاکید کرد: همه مسائل بهداشتی میدان و ایرادات موجود احصاء و تذکر داده خواهد شد و در صورت مرتفع نشدن نواقص اعلامی ظرف مدت یک هفته، ایرادات به صورت مکتوب به ستاد استانی کرونا و هیئت تخلفات استان اعلام خواهد شد.

                                                     

 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز