خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مهمترین مشکل بیماران اتیسم هزینه‌های درمانی است/ بیماران نیاز به حمایت‌های روحی و روانی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۷۹۱

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: هزینه های درمانی و عدم توانایی خانواده های دارای بیمار مبتلا به اتیسم در پرداخت سهم مشارکت حداقلی از مهم ترین مشکلات این بیماری به شمار می رود.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: در استان قزوین تنها یک مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه اتیسم با ظرفیت 50 نفر فعال است و عمده مشکل این افراد هزینه های درمان و توانبخشی طولانی مدت آنها است.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: تاکنون تعداد افراد دارای اختلال طیف اتیسم تحت پوشش بهزیستی استان قزوین 133 نفر است  که این افراد بین 4 تا 39 سال هستند که متوسط سنین 7 ، 11 و 12 بیشترین تعداد را دارند.

وارثی با بیان این مطلب که در کل استان یک مرکز و آن هم در شهر قزوین دایر است، افزود: دوری راه و مسافت برای افرادی که از شهرستان های اطراف مجبور به حضور در مرکز هستند باعث عدم تداوم و اثربخشی آموزش شده است.

وی یادآور شد: هزینه های هنگفت آموزش شامل گفتار درمانی, کار درمانی ذهنی, مهارت آموزی است که به صورت طولانی مدت منجر به تحمیل هزینه های اقتصادی سنگین بر خانواده ها می شود.

این مسئول عنوان کرد: خانواده های بیماران دارای اتیسم نیاز به حمایت های روحی و روانی بسیار زیادی دارند زیرا این اختلال بر کل خانواده تاثیر نامطلوب می گذارد.

مدیرکل بهزیستی استان به پرداخت کمک هزینه یارانه به افراد مراجعه کننده اشاره کرد و گفت: علاوه بر پرداخت این کمک هزینه مبلغ سرانه 800 هزار تومان هم به افراد تحت پوشش پرداخت می‌شود و سایر خدمات توانبخشی شامل خدمات درمانی و حمایتی در صورت نیاز خانواده و وجود اعتبارات سازمان انجام می شود.

به گفته وارثی، همچنین طرح غربالگری اتیسم همزمان با اجرای کشوری در استان قزوین و از طریق هماهنگی با مرکز آموزشی اتیسم اجرا می شود.

وی در پایان یادآور شد: عدم توانایی خانواده در پرداخت سهم مشارکت حداقلی در قبال خدمات مرکز, باعث بروز مشکلات عدیده ای هم در هزینه های مرکز و هم عدم تداوم برنامه های توانبخشی از طرف خانواده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز