خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

راه‌اندازی واحد تولیدی CNG قزوین باعث قطع واردات این محصول می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۰۷۹

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: راه اندازی واحد تولید مخازن (CNG) تحت فشار در استان قزوین با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزارمخزن در سال گام موثری در قطع واردات این محصول به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سرتیپ امیر حاتمی در مراسم افتتاح و بهره برداری از کارخانه مخازن (CNG) در استان قزوین اظهار کرد: در سال جهش تولید و با حمایت های همه جانبه وزارت دفاع و متخصصین عرصه صنعت دفاعی، تلاش شد تا این مجموعه صنعتی بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزارمخزن در سال و به کارگیری صدها نیروی متخصص و جوان راه‌اندازی و آغاز به کار کند.

وزیر دفاع تصریح کرد: هرجایی که در بخش صنعت ملی و به ویژه درحوزه خودروسازی نیاز به حمایت و پشتیبانی وزارت دفاع  باشد تا اجزا و ارکان مختلف کشور بتوانند سد تحریم های نظام استکبار را بشکنند و دشمنان این ملت با ناکامی روبرو سازند، وزارت دفاع و نیروهای مسلح با تمام توان حمایت خواهد کرد.

حاتمی افزود : واحد تولید مخازن تحت فشار سی ان جی در استان قزوین دو خط تولید همزمان در حال تولید انواع مخازن(CNG)، اکسیژن و صنعتی هستند و مواد اولیه مورد نیاز نیز با همت و تلاش صنعت گران تأمین و تولید می شود که این مهم گام بلندی در قطع واردات این محصول با ارزش به شمار می رود. 

وی با اشاره به تنوع تولید محصولات کارخانه تولید مخازن گفت: این مجموعه، ظرفیت تولید مخازن 10 تا 130 لیتری را برای انواع مصارف صنعتی و پزشکی دارا است و هم اکنون محصولات مخازن(CNG) این کارخانه در پروژه های ملی مورد استفاده بوده و در تبدیل و دوگانه سوز نمودن 1/5 میلیون خودروهای عمومی (وانت وتاکسی) مورد مصرف قرار می گیرد.

وزیر دفاع اضافه کرد: راه اندازی این کارخانه به عنوان بزرگترین کارخانه تولید مخازن (CNG) در منطقه غرب آسیا و نخستین کارخانه در ایران برگ زرین دیگری را در لوح دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی به ثبت رسانده است.

حاتمی با بیان اینکه  افتتاح و بهره برداری از این کارخانه نقش موثری در خودکفایی و اعتماد به نفس ملی، جهش تولید، جلوگیری از خروج ارز، رفع وابستگی، پاسخگویی به نیاز های داخلی خواهد داشت گفت: این مجموعه تولیدی همچنان به عنوان یک صنعت سبز در استان قزوین نقش بسزایی درکاهش آلودگی هوای کلان شهرها داشته وکمک شایانی به حفظ محیط زیست می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز