خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۱۳۲ مدرسه در کشور کلنگ زنی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۶۲۶

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : عملیات اجرایی احداث ۱۳۲ مدرسه در قالب طرح "از خشت تا بهشت" امروز در سطح کشور آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سید محمد حسینی امروز در مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه زنده یاد محسن ریحانی در ناحیه شهری مهرگان واقع در استان قزوین، اظهار کرد: اجرای طرح "از خشت تا بهشت" از اسفندماه سال گذشته در تهران آغاز شده و افتخاری بزرگ برای ما و خیرین است که این خدمت بزرگ را ارائه دهیم.

 معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: احداث این مدارس چند مولفه دارد که اولین ویژگی آن این است که در مسیر طرح «از خشت تا بهشت» می باشد و دومین ویژگی این طرح این است که برای فرشتگان زمینی ساخته می شود و مدرسه سازی برای این فرشتگان خیر کثیر است.

حسینی سومین ویژگی احداث مدارس برای دانش آموزان استثنایی را مقطع پیش دبستانی و دبستانی بودن این طرح اعلام کرد و افزود: دوره پیش دبستانی بسیار مقطع مهمی به ویژه برای این فرشتگان زمینی است.

وی اضافه کرد: امروز گروه های زیادی تحت پوشش قرار دارند که یکی از این گروه ها، ناتوانان ذهنی و گروه چند معلولیتی است که مدرسه زنده یاد محسن ریحانی این گروه را پوشش می دهد.

رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور یادآور شد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده و خیر این مدرسه نیز یک بانوی معلم است.

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین  نیز در این مراسم گفت: ما خدمتگزار مردم هستیم و هیچ مسئولی شأنی جز خدمت به مردم ندارد و تلاش برای محرومیت زدایی در هر سطحی تنها بخش کوچکی از وظایف است.

وی افزود: امروز مفتخریم بناهای جدیدی را احداث کنیم که عمده این اقدامات به همت خیرین بوده در شهرک مهرگان هنوز با کاستی هایی مواجه هستیم.

این مدرسه در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۰ مترمربع با زیر بنا ۷۰۰ متر مربع با ۶ کلاس درس توسط یک خیر احداث خواهد شد.

همزمان با هشتمین روز از دهه فجر عملیات اجرایی احداث مدرسه استثنایی ریحانه با حضور معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور امروز در شهرک مهرگان آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز