خبرگزاری کار ایران

عباسی در دفتر سرپرستی ایلنای البرز مطرح کرد:

بودجه البرز مناسب با رشد جمعیت استان نیست/ استان از محرومیت پنهان رنج می‌برد / جایز نبودن تعطیلی ۲۰۰ تخت بیمارستان در البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۵۹۶

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با عنوان اینکه بستر مناسب و بودجه کافی متناسب با رشد جمعیت البرز دیده نشده، گفت: متاسف هستم برای استانی که با وجود کمبود سرانه درمانی، ۲۰۰ تخت از بیمارستان مجهز امام خمینی شهر کرج تعطیل شده است.

علیرضا عباسی با حضور در دفتر سرپرستی خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در البرز در باره برخی از مشکلات استان، اظهار داشت: البرز از محرومیت پنهانی رنج می برد و به تصور اشتباه، گمان می رود که این استان از استان‌های برخوردار است ولی با نگاه دقیق، می توان محرومیت آن‌را مشاهده کرد.

وی افزود: استان البرز با یک میلیون حاشیه نشین با وسعت جغرافیایی ۰.۳ کشور، جمعیتی معادل ۳ درصد جمعیت کل ایران و تراکم متوسط کشوری است و این درحالیست که شهری مانند فردیس با وسعت کم، جمعیتی بالای ۷۰۰ هزار نفر را شامل می شود.

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حدود ۴۰ هزار مهاجرت سالانه به البرز صورت می گیرد و گاهی تا ۸۰ هزار نفر نیز ثبت شده و با وجود زاد و ولد، جمعیت قابل ملاحظه ای به البرز اضافه می شود. در بازه زمانی ۱۰ ساله اخیر حدود ۷۰۰هزار نفر به جمعیت البرز اضافه شده و این سئوال مطرح می شود که آیا زیرساخت استان نیز با همین شتاب، اضافه می شود؟

بودجه البرز کم دیده شده

عباسی گفت: بودجه البرز کم دیده شده و با همین کم دیده شدن در رشد تورم و افزایش مهاجرت و جمعیت، دچار مشکل می شود.

وی خاطرنشان کرد: بار تحمیلی به استان البرز بیشتر از استانهای دیگر است و به اندازه لازم در سنوات گذشته برای افزایش بودجه و زیرساخت استان تلاش نشد که این مشکل، نتیجه غفلت برخی مسئولان از وظیفه اصلی خدمت به مردم است‌ که به جای انجام مسئولیت در حاشیه حمایت های شخصی گذشت.

محل احداث کمپ ماده ۱۶ تغییر کرد

نماینده البرز در مجلس با اشاره به سفرهای حوزه انتخابیه، تصریح کرد: در راستای رصد مشکلات، بازدیدهایی از مناطق مختلف انجام شد و برای نظارت صحیح لازم است حضور در مناطق به خصوص محروم انجام شده و اخیرا به اتفاق استاندار البرز و مسئولان استانی، سفری به ماهدشت انجام شد که مسایل و مشکلات حلقه دره و ساکنین منطقه ماهدشت دیده شود.

وی با اشاره به اشکال در جانمایی کمپ ماده 16 در نزدیکی مسکن مهر ماهدشت، خاطرنشان کرد: در بازدید اخیر از این منطقه به دستور استاندار البرز، مراحل احداث کمپ ماده ۱۶ البرز در منطقه ماهدشت، متوقف و به جای دیگر منتقل شد و سازه فعلی به عنوان پارکینگ در نظر گرفته خواهد شد.

مالک بیمارستان امام خمینی کرج به تعهدات خود عمل نکرد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به مشکلات چند سال اخیر بیمارستان امام خمینی اظهار داشت: از نظر شاخص بیمارستانی البرز، رتبه بیست و ششم کشور هستیم و با توجه به تعداد جمعیت ساکن و افزایش مهاجرت ها در شرایط نیاز به امکانات بهداشتی و درمانی به سرمی بریم و در این حال، یک بیمارستان مجهز به امکانات درمانی از مسیر اصلی خود خارج شده و با ۲۰۰ تخت بیمارستانی، کاملا تعطیل شده است.

عباسی ادامه داد: بیمارستان امام خمینی به منظور ارائه کیفیت خدمات بهتر به مدیریت خصوصی، واگذار شد اما این واگذاری با قیمت مناسب صورت نگرفت و مدیریت جدید به تعهدات خود عمل نکرد. اگر این موارد را هم نادیده بگیریم، باید این بیمارستان بعد از واگذاری به مردم، خدمات درمانی ارائه کند که اینگونه دنبال نشد لذا به استناد نداشتن عملکرد درست، باید خلع ید صورت بگیرد و همچون گذشته مدیریت این مرکز درمانی به مجموعه استانی برگردد.

تعطیلی ۲۰۰ تخت بیمارستان در البرز جایز نیست

نماینده مردم البرز در مجلس با اشاره به بازدید سرزده خود از این بیمارستان، تصریح کرد: متاسف شدم برای استانی که با وجود کمبود تخت بیمارستانی، ۲۰۰ تخت از بهترین بیمارستان شهر با تجهیزات درمانی عالی به راحتی از رده خارج شده درحالی که اضافه شدن یک تخت بیمارستانی برای هر شهر و استان به راحتی، محقق نمی شود. 

عباسی گفت: زمانی که از منافع عده‌ای، جلوگیری شود، قطعا یکسری ناراضی خواهند شد و من هم می توانستم مانند دیگرانی که مشکلات مجموعه بیمارستان امام خمینی را نادیده گرفتند، رفتار کنم اما در راستای مسئولیت خود در تعدادی از جلسات بیمارستان شرکت کرده و در آخرین جلسه، مقرر گردید خلع ید از خریدار بیمارستان صورت گرفته و پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شد که رای نهایی دادگاه قابل اجرا خواهد بود.

وی ادامه داد: موضوعی که باید به آن توجه داشت بعد از شرایط فعلی است که چه تصمیم جدیدی برای مدیریت آن اتخاذ شود لذا باید  قیمت گذاری مناسب، شفافیت تعهدات و اهلیت خریدار مورد توجه قرار گرفته و در نهایت با پرداخت بدهی پرسنلی که حقوق ماهانه آنها مدتها عقب افتاده، بیمارستان امام خمینی به فعالیت درمانی قبل، برگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز