خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی و پذیرش بیماران کروناویروس در بیمارستان امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۲۲۲

رئیس بیمارستان امام خمینی کرج با اشاره به آغاز فعالیت و پذیرش خدمات درمانی از روز شنبه آینده، گفت: بلاتکلیفی در مشخص شدن تعرفه درمانی، باعث بیکاری ۳۵۰ پرسنل و تعطیلی چند ماه اخیر بود لذا بنا به نیاز شرایط فعلی کشور، افتتاح بیمارستان در روز شنبه آینده و موقتا پذیرش بیماران با تعرفه نیمه دولتی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی خسروی، امروز در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران البرز، با اشاره به واگذاری بیمارستان امام خمینی کرج به بخش خصوصی، اظهار داشت: با خرید کامل این بیمارستان، امکان تغییر و تحولات بخش ها در دست بررسی است و با حذف و اضافه کردن برخی خدمات پزشکی و درمانی درصدد رفع نیاز مردم این شهر و استان هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر دلایل تحویل برخی از تجهیزات خریداری شده به طلبکاران، گفت: با توجه به خرید این تجهیزات در سنوات گذشته، این وسایل به روز نبوده و از طرفی در راستای نیازسنجی صورت گرفته، تجهیزات بخش هایی که درصدد حذف آن هستیم با توافق ایجاد شده به طلبکاران پس داده شد.

خسروی با عنوان اینکه امکان ساخت پارکینگ طبقاتی اختصاصی بعد از گرفتن زمین ملکی از نیروی انتظامی وجود دارد، ادامه داد: سیاست جدید مدیریت بیمارستان، توسعه تجهیزات به روز و اضافه کردن امکانات درمانی جدید است و با توجه به تخصص خوب جراحی و قلب در این بیمارستان به دنبال شرایط مطلوبتر هستیم لذا بخش های جدید دیگر مانند جراحی زیبایی، کودک، ریه، کلینیک روانشناسی و ... در آینده به خدمات این بیمارستان اضافه می شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر مشخص شدن تعرفه پذیرش بیمار، اظهار داشت: با توجه به اینکه این بیمارستان در مهرماه گذشته، کاملا به بخش خصوصی واگذار شد و به هیچ عنوان از امکانات دولتی استفاده نمی کند اما برخی مسئولین استانی در تغییر تعرفه این بیمارستان از دولتی به خصوصی تعلل می کنند و پاسخگوی ما نیستند.

وی با عنوان اینکه مشکلات گذشته این بیمارستان با تغییر تعرفه، آغاز شد، اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی علیرغم اینکه از تجهیزات و موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است، اما در چند سال اخیر به دلیل تغییرات ناشی از تبدیل تعرفه خصوصی به دولتی با کمبود پزشک، تعطیلی موقت و بلاتکلیفی پرسنل همراه شد.

خسروی از فعالیت بخش دیالیز و اورژانس بیمارستان در ماه های اخیر یاد کرد و افزود: بخشی از طلب بیمارستان را فعالیت محدود همین دو بخش دربرداشت که علاوه بر حقوق پرسنل و هزینه تجهیزات جدید، بر عهده ما قرار گرفت.

رئیس بیمارستان امام خمینی کرج با اشاره به پرداخت بخشی از معوقات پرسنل بیمارستان گفت: با وجودی که تمام شرایط افتتاح بیمارستان مهیاست اما بلاتکلیفی در مشخص شدن تعرفه باعث شده طی این چند ماه حقوق پایه برای ۳۵۰ پرسنلی که بواسطه تعطیلی بیمارستان بیکار هستند، پرداخت شود و باید تا پایان سال بخش دیگری از این مطالبات پرداخت شود.

وی گفت: پیش از شرایط اپیدمی کروناویروس در البرز به عنوان اولین مرکز درمانی بخش خصوصی کرج برای ایجاد مرکز درمانی ویژه، اعلام آمادگی کردیم و در این راستا با توجه به اعلام اخیر دانشگاه علوم پزشکی البرز مبنی بر مهیا شدن بیمارستان های خصوصی از شنبه آینده، فعالیت بیمارستان امام خمینی آغاز خواهد شد.

خسروی اضافه کرد: علیرغم اینکه برای تایید تعرفه خصوصی پیگیری لازم صورت خواهد گرفت اما برای اینکه بیش از این متضرر نشویم، پذیرش در بیمارستان امام خمینی کرج، به صورت موقت، نیمه دولتی خواهد بود.

این مدیر بخش خصوصی با انتقاد از اینکه برخی از مسئولان، شرایط حضور بخش خصوصی را سخت می کنند، تصریح کرد: با توجه به تراکم جمعیتی بالا در البرز، مراکز درمانی این استان با کمبود تخت روبرو بوده و نیازمند هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی جدید هست که باید به مجموعه فعلی اضافه شود و تعطیلی طولانی مدت بیمارستان امام خمینی به صلاح شهر و شهروندان کرج و استان البرز نیست.

خسروی با عنوان اینکه بهترین پزشکان و کادر درمانی به اشتغال در این بیمارستان تمایل دارند، گفت: ظرفیت بیمارستان امام خمینی ۲۵۰ تخت بیمارستانی است و با وجود ۱۸۰ تخت، در صورت فعالیت و نیاز بیماران، امکان تجهیز و اضافه کردن تخت جدید وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز