خبرگزاری کار ایران

همتی در آیین معارفه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان:

در جنگ اقتصادی نیازمند مدیران آگاه و بابصیرت هستیم/ هرمزگان توان لازم را برای انجام امور مالیاتی واحدهای بزرگ استان دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۷۴۴

استاندار هرمزگان گفت: شناسایی و معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران خارجی و نظارت بر تصمیمات دستگاه ها در این خصوص، می‌تواند در شرایط جنگ اقتصادی به کمک کشور و رونق معیشت و اشتغال مردم استان بیانجامد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی امروز در آیین معارفه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان با بیان اینکه بکارگیری همه ابزارهای لازم مدیریتی و تعامل با سایر دستگاه های حاکمیتی می تواند به‌عنوان یک استراتژی مهم در دستور کار مدیر جدید این مجموعه قرار بگیرد، اظهار داشت: این رویه می تواند از  بوجود آمدن چالش های بعدی پیشگیری و در شرایط تحریم های ظالمانه و سخت، به بخش تولید و اقتصاد کمک کند.

وی با اشاره به وظایف چندوجهی مدیران، افزود: یک بخش از کار مدیران، مدیریت درون سازمانی است و نقش مهم تر آنان ایجاد روحیه و فضای سالم برای حمایت از تولید، صادرات و سرمایه گذاری های جدید است که باید به همه ارکان اداری آن مجموعه تسری پیدا کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه رونق و جهش تولید امروز به‌عنوان مسئله اصلی کشور  مطرح است، گفت: اگرچه موفقیت های زیادی در این بخش به‌دست آورده ایم اما دشمن در این زمینه به دنبال استفاده از همه ابزارهای لازم برای ضربه به اقتصاد کشور است که می توان با پشتیبانی و مدیریت درست، دشمن را در رسیدن به این اهداف شکست داد.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی با مجموعه استانداری، تصریح کرد: زمانی می توان ارزیابی دقیق  و درستی از عملکرد یک دستگاه داشت که تمام ظرفیت های آن مجموعه در اختیار  مجموعه استانداری و نماینده عالی دولت قرار بگیرد و بتوان از این ظرفیت برای ارائه خدمات بیشتر به مردم و نظام  بهره برد.

همتی افزود: امروز در شرایط کرونا و جنگ اقتصادی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور مدیران اگاه و با بصیرت هستیم که تشخیص درستی از موقعیت کشور و شرایط ویژه پیش رو داشته باشد و بتواند با روحیه جهادی اثرات مثبتی بر زندگی مردم بگذارد.

نماینده عالی دولت در استان، قدرت هماهنگی با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی را از ملزومات مدیریت اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان عنوان کرد و گفت: شناسایی و معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران خارجی و نظارت بر تصمیمات دستگاه ها در این خصوص، می تواند در شرایط جنگ اقتصادی به رونق معیشت  و اشتغال مردم استان کمک کند.

همتی با اشاره به موقعیت مطلوب استان در حوزه درآمدهای عمومی و مالیاتی، نقش هرمزگان را در اقتصاد ملی و بودجه عمومی مهم عنوان کرد و افزود: پرداخت مالیات واحدهای فعال اقتصادی هرمزگان در  استان، علاوه بر اینکه مطالبه جدی مجموعه حاکمیتی در استان است، خواسته بحق مردم، نخبگان و رسانه ها نیز هست و تمام واحدهای فعال استان باید در همین استان مالیات خود را بپردازند.

وی با بیان اینکه هرمزگان ظرفیت و نیروی انسانی لازم را به منظور رتق و فتق امور مربوط به مالیات تمامی واحدهای فعال استان را دارد، اضافه کرد:  هرمزگان ظرفیت های بزرگ و ملی دارد و به همین تناسب باید مأموریت های بزرگتری نیز به استان محول شود.

استاندار هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از زحمات خسروانی فرد در طول مدت سرپرستی وی در اداره کل امور اقتصاد و دارایی، گفت: در طول مدت تصدی وی در این جایگاه، اقدامات خوبی صورت گرفت و بنا داریم از ظرفیت و  توانمندی وی در پست های مدیریتی دیگر استفاده کنیم.

در آیین امروز، که با حضور عسکری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، جنتی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور، دکتر توتونچی مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت اقتصاد و رییس اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، از خدمات هدایت اله خسروانی فرد مدیرکل پیشین اداره کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان تقدیر و مهدی دسینه با حکم وزیر اقتصاد به عنوان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز