خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اقتصاد خراسان رضوی خبر داد:

موافقت اصولی ایجاد مناطق آزاد و ویژه در کاشمر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۶۴۹

مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی گفت: مکاتبات ایجاد منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی کاشمر انجام و موافقت اصولی آن گرفته شده و با حدود ۱۰۶ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، منابع آن وصول شده که ادارات شهرستان نیز باید همراهی لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، حسین امیر رحیمی، مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان رضوی در نشست ستاد سرمایه‌گذاری کاشمر در محل سالن همایش‌های فرمانداری، اظهار داشت: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی کارمندان و ارباب‌رجوع باشد چه برسد به اینکه در مواجه با افراد جامعه در مباحثی مثل اخذ مالیات و عوارض و… بتواند بر اساس قوانینی که در کشور وجود دارد ارجاع داشته باشد و حتماً به همراهی مجلس نیز نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در سطح استان خراسان رضوی از ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمدی که خراسان رضوی در سال ۹۹ باید به بودجه اضافه می‌کرد در ۹ ماهه سال جاری ۴ هزار و ۸۹ میلیارد تومان وصولی مالیات و عوارض و راهنمایی‌ورانندگی و… داشته است، خاطرنشان کرد: ۳٫۹ درصد نسبت به برنامه سال ۹۹ عقب هستیم ولی نسبت با سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته‌ایم.

مدیرکل اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه تنها اتفاق مثبتی که در این موضوع رخ‌داده سال جاری تنها سالی است که درصد افزایش مالیات آن از متوسط کشوری پایین‌تر بوده است، افزود: دلیل آن مطالعه مشترکی بود که سال گذشته اقتصاد دارایی، سازمان برنامه و اداره مالیاتی انجام داده است و به دلیل افزایش مالیات در ده سال گذشته خراسان رضوی نتوانسته بود به آن هدف موردنظر دست پیدا کند ولی در سال جاری قطعاً به عدد ۵۷۰۰ میلیارد تومان خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه شرایط بسیار ویژه‌ای در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی تجربه می‌کنیم، تصریح کرد: برخلاف کل کشور در ۹ ماهه ابتدایی سال از نظر میزان و حجم توانسته‌ایم ۵۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی را یا مصوب شده یا به شورا برای تصویب ارسال شده و از نظر ارزش نیز به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده که در سال ۹۸ نیز ۱۴۰ میلیون دلار بوده است.

رحیمی در ادامه اذعان کرد: مکاتبات منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی کاشمر انجام و موافقت اصولی آن گرفته شده است و با حدود ۱۰۶ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، منابع آن وصول شده است و ادارات شهرستان نیز باید همراهی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز