خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل خبر داد:

تلاش برای ثبت منطقه انزان در شورایعالی حفاظت محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۱۰۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از پیگیری تصویب منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر در شورایعالی حفاظت محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید شهند عنوان کرد: منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و در صورت ثبت این منطقه، مساحت مناطق چهارگانه استان از 7/8 درصد به حدود 10 درصد افزایش خواهد یافت. 

وی افزود: ممنوعیت شکار در مناطق گندیمن مشگین شهر و خروسلو بیله سوار نیز تمدید شده و تا سال 1403 این دو منطقه به عنوان مناطق شکارممنوع مورد حفاظت محیط زیست قرار خواهند گرفت.

 وی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست طبیعی و از طریق اعتبارات ملی، تعمیر و تجهیز پاسگاه های محیط‌بانی مناطق حفاظت شده آق داغ خلخال و نئور انجام شده است، ادامه داد: در منطقه آق داغ خلخال 36 تابلو زیست محیطی آموزشی، هشداری و اطلاع رسانی نصب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: آموزش‌های زیست محیطی چهره به چهره برای اهالی منطقه نیز انجام شده است و طبق آخرین سرشماری شاهد افزایش 25 درصدی قوچ و بز در این مناطق هستیم.

شهند با اشاره به افزایش 25 درصدی جمعیت کل و بز در زیستگاه های جنوب استان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده برای 5 سال آینده در تلاش هستیم حیات وحش این منطقه را 40  درصد افزایش دهیم و با محقق شدن این مهم ارتقای منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال به بالاترین سطح حفاظتی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه شش تالاب استان جزو تالاب های حفاظت شده هستند، گفت: در خصوص ثبت تالاب میل مغان در کنوانسیون رامسر، آب منطقه ای دارای یکسری ملاحظات است که در حال انجام بحث های کارشناسی هستیم به طوری که پیش بینی می شود در صورت همکاری آب منطقه ای این اتفاق تا تابستان سال آتی بیفتد و این تالاب ثبت بین المللی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز