خبرگزاری کار ایران

مرکز پایش کیفیت هوای استان اعلام کرد:

هوای تبریز برای همه گروه‌های سنی در وضیعت ناسالم / تداوم آلودگی تا روز دوشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۶۸۶

مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: هوای کلانشهر تبریز امروز شنبه برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، بر اساس اعلام مرکز پایش کیفی هوای اداره کل محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی ، میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز در شبانه روز گذشته براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۵۷ است که این وضعیت برای همه گروه‌های سنی، ناسالم محسوب می‌شود.

در این شرایط توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین و ورزش کردن در محیط‌های باز خودداری کنند.

امروز  پنجمین روز متوالی است که هوای تبریز از شرایط سالم خارج شده است.

اداره کل هواشناسی استان اعلام کرده است: با تداوم پایداری جوی، آلودگی هوا در شهر تبریز تا دوشنبه آتی تشدید خواهد شد.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است و همچنین از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی محسوب می‌شود و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

گفته می شود استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز برای تامین برق به همراه سرما و پدیده وارونگی از دلایل اصلی آلودگی هوای کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز