خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز:

عدم ثبات مدیریتی، آفت ساماندهی پسماند در حلقه دره / طی ۳ سال کار در البرز با ۶ مدیر پسماند در کرج کار کردم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۱۶۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در ارتباط با دلایل به سرانجام نرسیدن ساماندهی پسماند در کرج، تاکید کرد: مشکل اساسی حلقه دره این است که به صورت مستمر شاهد تغییرات زودهنگام مدیریتی‌هستیم و طرح و برنامه و پیشرفت فیزیکی مدیران توسط یکدیگر نادیده گرفته شده و کل پروژه به نقطه ابتدای خود می رسد و این موضوع آفت در حوزه پسماند شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، فردین حکیمی در حاشیه بازدید از سایت حلقه دره اظهار داشت: ساماندهی پسماند در کرج با تدابیر مختلف قابل اجراست و از جمله مهمترین راهکارها برای کاهش اثرات می‌توان به راه‌اندازی واحدهای خطوط تولید کامپوست، تسویه شیرابه ها و راه اندازی لندفیل مهندسی اشاره کرد که با پیگیری این مباحث مشکلات حلقه دره کاهش خواهد یافت.

وی با عنوان اینکه نمی‌توان منکر بوی نامطبوع حلقه دره شد، افزود: با توجه به دفن حداکثری و بازیافت حداقلی، شاهد تولید شیرابه و ادامه انتشار بوی نامطبوع در منطقه خواهیم بود لذا باید به سمت راهکارهای اجرایی تمایل بیشتری پیدا کرد.

حکیمی تصریح کرد: برای جبران این مشکل باید تلاش کرد خطوط کمپوست به صورت کامل اجرا شود و با راه‌اندازی کامل ۲ خط ۲۵۰ تن، ظرفیت تا ۸۰۰ تن افزایش پیدا کند و این زیرساخت وجود دارد فقط نیازمند تسریع اجراست.

حکیمی تصریح کرد: باید تسویه خانه شیرابه در حلقه دره راه اندازی شده و با توجه به اینکه زیرساخت وجود دارد باید تکمیل و راه اندازی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با عنوان اینکه در ارتباط با پسماند صنعتی، شهرداری ورود خواهد کرد تصریح کرد: در این ارتباط پیمانکار خصوصی باید مشخص شود چراکه در حوزه شهرداری کرج نیست.

مشکل اساسی حلقه دره عدم ثبات مدیریتی است 

حکیمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر دلایل به سرانجام نرسیدن مشکلات حلقه دره، تاکید کرد: مشکل اساسی عدم ساماندهی پسماند در سایت حلقه دره این است که به صورت مستمر شاهد تغییرات پی درپی پست های مدیریتی هستیم و طرح و برنامه و پیشرفت فیزیکی مدیران توسط یکدیگر نادیده گرفته شده و کل پروژه به نقطه ابتدای خود می رسد و این موضوع آفت در حوزه پسماند شده است.

وی با اهمیت دانستن نقش ثبات مدیریتی، گفت: طی ۳ سال مدیریت در حوزه محیط زیست البرز تا کنون با ۶ مدیر سازمان پسماند کرج کار کردم و این فاجعه است چرا که تغییرات زودهنگام مدیریتی در حوزه پسماند، روند پیشرفت کار را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: اگر مدیریت از ثبات لازم برخوردار باشد بهتر می توان مدیر اجرایی را تحت فشار قرار داد چنانچه پیش از این با مشاهده خطای حوزه محیط زیستی اگر از مدیری شکایت کردیم، هنگام رسیدگی شکایت مدیر دیگر پاسخگو نبود لذا اجرای برنامه ها منوط به ثبات مدیریت است.

حکیمی گفت: وضعیت حلقه دره خیلی وخیم نیست و چنانچه مدیران مربوطه امروز هم به این حقیقت برسند، ساماندهی پسماند می تواند به حد معقول رسیده و رضایت مردم جلب شود.

این مدیر البرزی گفت: زیر ساخت های متعدد ساماندهی پسماند وجود دارد و تنها نیازمند همت مدیریتی هستیم که مشکل پسماند در حلقه دره کرج حل و فصل شود.

مازوت علت آلودگی هوا نیست، باد نمی وزد

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در ارتباط با دلایل آلودگی اخیر هوای کرج گفت: دلایل متعدد از جمله وارونگی است که از امکان جابجایی هوا جلوگیری می کند و با توجه به وجود ظرفیت ایجاد پتانسیل آلودگی در کرج در این شرایط خاص، ماندگاری آلودگی را در هوا بیشتر می کند.

وی با عنوان اینکه نقش باد مهم است اضافه کرد: در استان منابع انتشار آلودگی وجود دارد و اگر جریان باد باشد جابجا می شود.

حکیمی با تاکید بر اینکه در استان از سوخت مازوت استفاده نمی شود، گفت: با شرایط فعلی تحت هیچ شرایطی موافق مصرف این سوخت نیستیم.

وی گفت: الودگی هوا تحت تاثیر استانهای دیگر است و وقتی جریان باد از سمت جنوب باشد این تاثیر بیشتر دیده می شود و نتایج بعضی از ایستگاهها نشان می دهد با وجود آلودگی فردیس و کرج اما در غرب استان این مشکل کمتر است و بالعکس اگر جهت باد تغییر کند نظرآباد و ساوجبلاغ دچار آلودگی هوا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز