خبرگزاری کار ایران

شهردار امیریه به ایلنا خبر داد؛

اختصاص یک میلیارد ریال بودجه شهرداری برای مبارزه با سالک/ اقدامات ناقص باعث افرایش بیماری در سال جاری شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۵۴۴

شهردار امیریه از اختصاص مبلغ 1 میلیارد ریال بودجه سال آتی شهرداری برای مبارزه با سالک خبر داد و یادآور شد: اقدامات ناقص متولیان مربوطه در سال جاری سبب گسترش سالک و افزایش شمار مبتلایان شده است.

محمد عوض آبادیان شهردار امیریه در گفت و گو با خبرنگار ایلنای سمنان اظهار داشت: به علت عدم مبارزه اصولی با بیماری سالک و لانه کوبی جوندگان از سوی دستگاه‌های متولی در سال های گذشته و همچنین تعدد باغات پسته در شهر امیریه، سال جاری با طغیان این بیماری مواجه بودیم.

وی افزود: طغیان بیماری به حدی بود که بر اساس آمار منابع غیررسمی حدود ۳۰۰ نفر از شهروندان امیریه با  گزش پشه به این بیماری مبتلا شدند.

شهردار امیریه با اشاره به وجود مشکلاتی در دوره درمان از قبیل کمبود واکسن و نبود امکانات و پرسنل جهت تزریقات یادآور شد: درمان بسیاری از مبتلایان به ویژه در ایام تعطیلات ناقص مانده و علاوه بر گسترش زخم ها دوره درمان نیز بسیار طولانی می شود.

عوض آبادیان با تاکید بر اینکه بیماری سالک و شیوع آن تبعات منفی اقتصادی در شهر امیریه در پی خواهد داشت ادامه داد: آثار مخرب روحی و جسمی فراوان ناشی از سالک باعث نگرانی بسیار شدید در بین شهروندان امیریه شده است.

شهردار امیریه اضافه کرد: اقدامات ناقصی که در سال جاری از سوی دستگاه‌های متولی صورت پذیرفته منجر به مهار این بیماری نشده  و روز به روز شاهد گسترش این بیماری و افزایش شمار مبتلایان هستیم.

وی اظهار داشت: شهرداری امیریه جهت کمک و مساعدت با دستگاه‌های متولی با همکاری شورای شهر  مبلغ یک میلیارد ریال در بودجه سنواتی سال آینده برای مبارزه با بیماری سالک اختصاص داده است.

عوض آبادیان تصریح کرد: از تمامی دستگاه‌های مربوطه انتظار است جهت ریشه کنی این بیماری همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند تا در آینده نزدیک شاهد مهار این بیماری در سطح شهر امیریه و شهرستان دامغان باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز