خبرگزاری کار ایران

در سرشماری‌های اخیر مشاهده شد؛

افزایش چشمگیر کل و بز منطقه آق داغ خلخال در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۹۵۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در زیستگاه های جنوب استان، نسبت به سال گذشته 84 راس کل و بز بیشتر مشاهده شده که نشان دهنده افزایش بیش از 25 درصدی کل و بز در زیستگاه های منطقه است.

به گزارش ایلنا، سعید شهند در نشست با کارشناسان حیات وحش در خصوص بررسی وضعیت حیات وحش جنوب استان اردبیل و نتایج برنامه سرشماری حیات وحش منطقه گفت: طی پنج روز برنامه سرشماری حیات وحش منطقه جنوب استان با حضور اکیپ های سرشماری و با تجهیزاتی همچون دوربین عکاسی، فیلم برداری و تلسکوپ و حضور مستمر محیط بانان و کارشناسان در زیستگاه های منطقه با موفقیت و به نحو مطلوب انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به هدف گذاری و تدوین برنامه های مدون و عملیاتی مبنی بر تلاش در جهت افزایش ۴۰ درصدی کل و بز طی پنج سال افزود: خوشبختانه طبق سرشماری انجام شده امسال جمیعت کل و بز منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال و منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان کوثر نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است که از هدف گذاری برنامه جلوتر است.

افزایش چشمگیر کل و بز منطقه آق داغ خلخال در سال‌جاری

او افزود: امسال ۳۷۴ راس کل و بز در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال و منطقه شکار ممنوع دربند مشکول سر شماری شد در حالی که این تعداد در سال گذشته ۲۹۰ راس بوده است که این تعداد نشان دهنده افزایش بیش از ۲۵ درصدی کل و بز به عنوان گونه شاخص علفخوار در زیستگاه‌های منطقه است.

شهند گفت: افزایش چشمگیر تعداد حیات وحش منطقه در سایه تلاش های دلسوزانه و شبانه‌روزی محیط بانان با گشت و کنترل و پایش مناطق و همراهی بسیار خوب مردم منطقه در حفاظت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی و زیستگاه‌های وحوش صورت گرفته است.

او اضافه کرد: در همین راستا طی سال گذشته برنامه های مدیریتی و اقدامات حفاظتی از جمله ایجاد پاسگاه محیط بانی در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول و تجهیز و تقویت نیرو در پاسگاه های محیط بانی منطقه از جمله لرد، سوسهاب، برندق با تلاش و همت مجموعه حفاظت محیط زیست استان صورت گرفت.

افزایش چشمگیر کل و بز منطقه آق داغ خلخال در سال‌جاری

شهند همچنین به آموزش‌های ارائه شده از سوی محیط‌بانان و کارشناسان منطقه به اهالی روستاهای واقع در منطقه حفاظت شده آق داغ اشاره کرد و افزود: نهادینه شدن فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست، کمک بزرگی به حفظ حیات وحش منطقه و نقش قابل توجهی در افزایش جمعیت حیات وحش این منطقه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حفاظت و حراست از محیط زیست منطقه را مرهون حمایت فرماندار شهرستان خلخال و فرماندار شهرستان کوثر و مسئولان قضایی از برنامه های زیست محیطی و جلوگیری از تخلفات شکار و صید در منطقه دانست و از تلاش های خبرنگاران و سازمان های مردم نهاد شهرستان خلخال و شهرستان کوثر نیز در انعکاس اهمیت مناطق و اخبار و رویدادهای منطقه تقدیر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز