خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه سمنان مطرح کرد:

دانشگاه سمنان جزو 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه پژوهش است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۷۳۰

رئیس دانشگاه سمنان گفت: با تلاش اعضای هیات علمی ، دانشگاه سمنان در حال حاضر جزو 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه پژوهش است.

به گزارش ایلنا از سمنان، مسعود نصیری در آئین نجم (نکوداشت‌جایگاه محققان) دانشگاه سمنان که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، گفت : طبق رتبه بندی ISC دانشگاه سمنان رتبه 13 را کسب کرده و در بخش پژوهش رتبه هشتم را به دست آورده‌ایم و این افتخار بزرگی است و نباید به عنوان یک عدد از کنار آن عبور کنیم.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه پژوهش راهی است برای گسترش مرزهای علم و دانش و گشودن افق های درخشان گفت : به فرموده مقام معظم رهبری تجاری سازی علم و تولید ثروت از یافته های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری از تکالیف مهم پژوهشگران است .

وی با بیان اینکه پژوهش عامل مهمی در تولید دانش ، دانایی و پیشرفت جوامع انسانی است اظهار داشت :  میزان پژوهش های انجام شده در جامعه ، شاخص توسعه یافتگی آن جامعه است و در دانشگاه سمنان با بکارگیری تمام ظرفیت ها،  شعار هفته پژوهش را سرلوحه فعالیت های علمی خود قرار داده و در مسیر پژوهش و تحقق جهش تولید گام نهاده ایم.

 نصیری با یادآوری شعار امسال هفته پژوهش و فناوری با عنوان " پژوهش ، فناوری در خدمت جهش تولید " تصریح کرد : درج نام دانشگاه سمنان در نظام های معتبر علمی ملی و بین المللی  و اهتمام ویژه دانشگاهیان دانشگاه سمنان در روزهای شیوع کرونا از جمله فعالیت های دانشگاه سمنان در جهت تحقق شعار هفته پژوهش است .

رئیس دانشگاه سمنان تاکید کرد : در سال پژوهشی پیش رو اعضای هیات علمی باید در راستای برنامه راهبردی حرکت و تلاش خود را برای افزایش قرار دادهای پژوهش و فناوری که در دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته افزایش دهند .

 نصیری ادامه داد : با تمام توان از پژوهشگران برتر دانشگاه حمایت می کنیم و در این بین داشتن برنامه پژوهشی برای کلیه اساتید دانشگاه و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت از دیگر مواردی است که باید از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان مورد توجه قرار گیرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز