خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل آموزش و پرورش سمنان تاکید کرد:

عادی انگاری از شیوع اعتیاد در جامعه خطرناک‌تر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۵۰۹

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: عادی انگاری اعتیاد از شیوع اعتیاد در جامعه خطرناک تر است و آموزش و پرورش با توجه به اینکه وظیفه تربیت دانش آموزان دختر و پسر را برعهده دارد برای مقابله با تمامی آسیب های اجتماعی مسئولیت دارد.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمد دستورانی بیان کرد: در کنار برنامه هایی که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از سوی وزارتخانه های مربوطه به اداره های کل  استانی ارسال می شود باید مدیران دستگاه‌های اجرایی هم با ایده‌پردازی و خلاقیت برنامه‌هایی برای ریشه کنی بزهکاری ها در جامعه داشته باشند.

وی اظهار داشت: مدیران در آموزش و پرورش و در دیگر دستگاه‌های اداری و اجرایی باید ریسک پذیر باشند و عافیت‌طلبی برای اجرای طرح مقابله با آسیب های اجتماعی معنا ندارد.

دستورانی ادامه داد: شیوع کرونا ویروس و تحصیل دانش آموزان در محدودیت‌های کنونی می تواند احتمال خستگی هم معلمان از نحوه تدریس در بستر فضای مجازی و هم  دانش آموزان را به همراه داشته باشد. 

وی یادآور شد: اطلاع دقیق و قطعی از عمق یادگیری دانش آموزان و آمارهایی پیرامون این موضوعات نداریم.

دستورانی افزود: آموزش و پرورش ضامن تعلیم و تربیت دانش آموزان است و حس مسئولیت معلمان با توجه به تغییر روند تحصیل محصلان افزایش یابد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن اشاره به اینکه تدریس در این مقطع زمانی با توجه محدودیت‌های کرونا تعطیل نیست بلکه شیوه تحصیل دانش آموزان تغییر کرده است، گفت: در گام اول و در زیست بوم جدید و شرایط شیوع بیماری کرونا از طریق شبکه شاد تعداد ۳۰۰ مربی تربیت بدنی و مراقب سلامت، ۱۵۰ مشاور، ۸ مرکز مشاوره دانش آموزی ، ۱۱ هسته مشاوره و ۳۱ عضو هسته مشاوره در قالب طرح‌های همدل ، صدای مشاور و کوچ ، کنترل وزن و چاقی با هدف سلامت جسمی و روحی دانش آموزان به آنان خدمات مشاوره ای و حرکتی ارائه می‌کنند و در گام دوم ۱۰۰۰ نفر از مدیران و کادر اجرایی مدارس نیز با هدف ارتباط حداکثری با والدین دانش آموزان و خود دانش آموزان در طرح همدل مشارکت خواهند کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز