خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان:

بیشترین عامل سرقت از طلا فروشی ها ضعف سیستم ایمنی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۲۶۵

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: رعایت اصول پیشگیرانه از سوی طلافروشی‌ها الزامی است و مهم‌ترین انگیزه و علت سرقت از واحدهای طلافروشی بی‌توجهی شاغلان این بخش به تمهیدات امنیتی و ضعف سیستم ایمنی در مغازه‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فولیان در نشست پیشگیری از سرقت طلا و جواهرفروشی‌ها اظهار کرد: جرم سرقت در تقسیم بندی حقوقی در رده اول جرایم علیه اموال قرار دارد و اگر سرقت مقرون به آزار یا دارای شرایط محاربه باشد، در رده جرایم امنیتی نیز قرار می‌گیرد.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان اضافه کرد: آثار تخریبی و روانی این نوع سرقت‌ها هرچند تعداد آنها کم باشد موجب ایجاد ناامنی میان شهروندان می‌شود و باید برای کاهش آن به علل افزایش سرقت از طلافروشی‌ها توجه کرد.

فولیان با اشاره به این عوامل، افزود: افزایش فقر، کاهش چتر حمایتی از اقشار آسیب پذیر، پایش نشدن مجرمان حرفه‌ای، انجام نشدن نظارت هوشمند بر امکان عمومی، افزایش بیکاری، حاشیه نشینی، بیکاری، اعتیاد و معتادان متجاهر از جمله عواملی هستند که دست به دست هم داده و موجب افزایش سرقت از طلافروشی‌ها شده‌اند.

وی ادامه داد: سرقت در قانون مجازات اسلامی جزو مجازات‌های حدودی و کیفری است و باید در کنار اقدامات واکنشی و برخوردی، اقدامات کنشی هم برای پیشگیری از آن مدنظر  قرار گیرد تا کاهش این نوع جرایم را شاهد باشیم.

این مسئول بیان کرد: آگاه سازی شهروندان در مراقبت بهینه از اموال خود از جمله طلافروشی‌ها و باغ ویلاهای نیمه کاره نیز باید در دستور کار قرار گیرد و خود صنف طلافروشی‌ها نیز باید در زمینه ایمنی سازی مغازه‌های خود اقدامات لازم را  داشته باشند.

در استان قزوین حدود ۳۴۹ واحد صنفی طلافروشی فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز