خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

بارش برف و باران در اغلب نقاط کشور/ شدت بارش‌ها در استان‌های غربی/ هوای تهران سردتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۱۵۸

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و آب و هوایی کشور ، از بارش برف و باران در اغلب استان های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی گفت: امروز به جز نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان در سایر مناطق کشور با بارندگی مواجه هستیم و بارش برای شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات رشته کوه البرز به شکل برف یا برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جنوب کشور بارش باران همراه با رعد‌وبرق و وزش باد خواهد بود، ادامه داد: در برخی نقاط فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش‌ها امروز برای استان‌های فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، جنوب ایلام، یزد، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، مرکزی، قم وگیلان پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد، متذکر شد: همچنین با وارد شدن خسارت به محصولات و زمین‌های کشاورزی، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها به ویژه در جاده‌های کوهستانی به دلیل بارش باران و برف رو به رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه از صبح دوشنبه به تدریج بارش‌ها در نیمه غربی کشور تضعیف می‌شوند، اظهار کرد: عمده بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه بارشی هم از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سه‌شنبه در جنوب سیستان‌وبلوچستان و شرق هرمزگان انتظار بارش‌های پراکنده باران را داریم، عنوان کرد: دریای خزر و خلیج فارس از امروز تا اواخر وقت دوشنبه مواج و متلاطم است.

گودرزی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز ابری و مه آلود است و برای آن بارش باران و گاهی وزش پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه دمای پایتخت امروز ۸ درجه سانتیگراد است، طی چند روز دمای هوای این شهر کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز