خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کانون توانا خبر داد:

برگزاری جشنواره تشویق دانش‌آموزان به‌ صورت کشوری در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۲۳۳

مدیرعامل کانون معلولان توانا از برگزاری جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز به‌صورت کشوری خبر داد.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدرضا هادی‌پور با بیان این خبر گفت: این جشنواره امسال به صورت پایلوت در استان قزوین فعالیت خود را به‌صورت آنلاین آغاز کرد و در سال آینده به صورت کشوری در تمام استان‌ها ادامه فعالیت خواهد داد.

او  افزود: سایتی اختصاصی جشنواره دانش آموزان که امسال راه‌اندازی شده است از سال آینده قابلیت ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان کشور را خواهد داشت و همچنین دانش‌آموزان به جز موفقیت‌های تحصیلی می‌توانند دستاوردهای علمی، فرهنگی، ورزشی و مهارتی خود را در تمام زمینه‌ها به این جشنواره معرفی کنند.

مدیرعامل کانون معلولین توانا همچنین گفت: کانون معلولین توانا حدود 25 سال پیش با هدف تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد داری معلولیت تشکیل شد تا نگرش جامعه نسبت به معلولان را تغییر داده و آنها را با حقایق زندگی افراد معلول آشنا کند.

 او افزود: فردی که دارای معلولیت جسمی-حرکتی است انسان ناتوان به شمار نمی‌رود بلکه تنها محدودیتی در جسم دارد و توانایی انسان‌ها در اندیشه آنهاست، این در حالی است که در سال‌های گذشته جامعه به افراد معلول به دید ترحم و افراد ضعیف و ناتوان نگاه می‌کرد و این کانون توانا بود که با کار فرهنگی نگرش جامعه را به ابعاد مختلف معلولیت تغییر داد.

هادی‌پور جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز را یکی از اقدامات فرهنگی کانون توانا برشمرد وعنوان کرد: کانون معلولین جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز را با هدف ارتقای آگاهی جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت از 22 سال پیش راه‌اندازی کرده و همواره به دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه نگریست. این مجموعه معتقد است هر یک از دانش‌آموزان در ساخت آینده کشور نقش بسزایی ایفا می‌کنند بنابراین لازم و ضروری است که از همان سنین کودکی و نوجوانی با مفاهیم و دغدغه‌های معلولان آشنا شوند.

مدیرعامل کانون معلولان توانا تغییر نگرش خانواده‌های دانش‌آموزان را از دیگر اهداف جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز دانست و ادامه داد: تاکنون هزاران خانواده از طریق فرزندان خود و حضور دانش‌آموزان‌شان در این جشنواره با نحوه صحیح برخورد با افراد دارای معلولیت آشنا شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز