خبرگزاری کار ایران

با گذشت ۴ سال از اتفاق تلخ جاده نیشابور ؛

بازماندگان حادثه قطار تبریز -مشهد چشم انتظار محاکمه مقصران آن هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۲۰۴

پس از گذشت 4 سال از حادثه قطار تبریز-مشهد و جان‌باختن47 نفر از زائران آذربایجانی مشهد الرضا فعلا تکلیف این پرونده مشخص نشده و مردم همچنان منتظر محاکمه مقصران این حادثه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،پنجم آذرماه سال 1395 در تقویم استان آذربایجان‌شرقی روز سیاهی است؛ چراکه خبری کوتاه و تلخ در خروجی‌های خبرگزاری های کشور قرار گرفت که از برخورد دو رام قطار مسافربری تبریز-مشهد به شماره480 و سمنان-مشهد به شماره 394 و حریق گسترده در دو واگن حکایت داشت.

در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند.در این حادثه 47 نفر جان باختن و 103 نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه یکی از مرگبارترین حوادث ریلی در ایران پس از حادثه قطار نیشابور به شمار می‌رود.
 

برخورد قطار مسافری تبریز- مشهد به قطار مسافری دیگری که حامل   زائران آذربایجانی بود که از اربعین برگشته و به منظور شرکت در مراسم شهادت امام رضا(ع)   عازم مشهد بودند، صحنه‌های هولناکی از دود و آتش را در این روز ثبت کرد.

 

بازماندگان حادثه قطار تبریز -مشهد چشم انتظار محاکمه مقصران آن هستند

حدود48 ماه از حادثه دلخراش ریل‌های سرد و برخورد قطارهای مسافری در محور سمنان–دامغان در حوالی «ایستگاه هفتخوان» گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

 

در 14  آبان سال گذشته،رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ‌گفت: رئیس قوه قضائیه دستور داد‌ که پرونده حادثه قطار تبریز ـ مشهد سریعا به جریان افتاده و نتیجه اعلام شود.

اما هنوز خبری از محاکمه متهمان این پرونده نیست .در گزارش سازمان بازرسی ، هرم مسئولیت مقصران حادثه قطار تبریز -مشهد   به روسای قوا و مسئولان قضایی ارائه شده  بودکه نام  وزیر سابق راه و شهرسازی کشور در راس این هرم بود.

 احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایلنا گفت:مقصر این حادثه وزیر راه و شهرسازی وقت شناخته شد.  این پرونده   2 بخش دارد  که بخش اول این پرونده پرداخت دیه به اولیای دم عزیزان فوت شده   در این حادثه بود که میسر نشد و بخش دوم این پرونده در بحث رسیدگی به تخلفات عمومی این حادثه بود که در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال بررسی است.

او  با اشاره به اینکه البته مقصر  حادثه تنها  آخوندی وزیر راه و شهرسازی وقت  نیست، ادامه داد : به نظرم جریانی وجود داشت که آن زمان ترجیح داد مجلس دهم شاهد قرائت حادثه نباشد و بررسی ابعاد این حادثه  از دستور کار مجلس وقت  خارج ش.

این نماینده مجلس اضافه کرد : این حرکت از سوی نمایندگان  مجلس سابق ، دهن کجی به نمایندگان مجلس و مردم آذربایجان بود.

 حال  پس از گذشت 4 سال از این اتفاق،حادثه قطار تبریز-مشهد بازهم در اذهان مردم آذربایجان زنده است و  مردم زیان دیده از این اتفاق   برای التیام درد‌شان خواستار مجازات و محاکمه مقصران این حادثه تلخ هستند.

 

انتهای پیام/
فرشید ولی زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز