خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد:

عدم دسترسی بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز قزوینی به شبکه شاد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۷۲۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هم اکنون ۱۳ هزار و ۶۵۰ دانش آموز قزوینی نیازمند دسترسی به شبکه شاد بوده و باید تجهیزات لازم برای آنها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری درجلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح شبکه شاد ۲۳ هزار داش آموز استان با مشکل اتصال به شبکه مواجه بودند که با کمک خیران و مسوولان مشکل ۱۰ هزار نفر از این تعداد تاکنون حل شده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: با بهره‌گیری از تجارب معلمان با استفاده ظرفیت‌ سرمایه‌ی مردمی و مشارکت اجتماعی  امیدواریم با رفع نواقص شبکه شاد بتوانیم به فعالیت آموزشی خود با قوت ادامه دهیم.

اصغری با اشاره به اینکه ۲۰۴ هزار نفر از دانش آموزان استان به شبکه شاد متصل هستند؛اظهار داشت: در حال حاضر چهار هزار و ۳۰۰ دانش آموز استان به اینترنت دسترسی ندارند که مانع دسترسی آنان به شبکه شاد شده است.

وی اضافه کرد: بخش عمده این مشکلات به خاطر کمبود پهنای باند اینترنت در مناطق روستایی بوده و برخی مناطق دورافتاده نیز شبکه اینترنت وجود ندارد و دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد امکان‌پذیر نیست و فعلا با روش های جایگزین آموزش آنها دنبال می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید با تولید محتوای مناسب آموزشی، دانش آموزان را به تحصیل و فراگیری علم ترغیب کنیم.

علی عسگر جوانبخت مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه به دلیل عدم مراقبت مناسب از ساختمان مدارس عمر مفید مدارس ۱۰ سال کمتر شده است،گفت: موضوع تعمیر و نگهداری مدارس در بسیاری از کشورهای دنیا مورد توجه بوده و بی توجهی به این مساله هزینه های بالایی را برای کشورها به همراه دارد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه با وجود افزایش نیاز مدارس به هزینه های تعمیر و نگهداری اعتبارات این بخش به دلیل محدودیت های مالی کاهش یافته است، افزود: برای نگهداری و تعمیر فضاهای آموزشی در سال ۹۵ ۲۰ درصد اعتبارات ر اختصاص می‌یافت و در سال جاری ۱۶ و نیم درصد برای این کار اختصاص یافته است که سالانه هزینه تعمیر افزایش یافته است.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز