خبرگزاری کار ایران

فراخوان نخستین جشنواره استانی پژوهش اعضا از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۳۹۱

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از انتشار فراخوان و پوستر نخستین جشنواره پژوهش اعضا خبر داد.

به گزارش ایلنا، ملیحه ملک‌زاده فرد هدف اصلی از طراحی و انتشار این فراخوان را «توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش» به روش اصولی و علمی در بین اعضای مراکز کانون استان اردبیل عنوان و تاکید کرد: تقویت نگاه جستجوگری و پیامدهای مثبت آن باعث تقویت روحیه‌ی کنجکاوی و کاوشگری کودکان و نوجوانان، آموختن چگونه اندیشیدن و درست فکر کردن خواهد شد.

وی در این خصوص  افزود: محورهای پژوهش بر اساس پرورش هویت ملی و بومی و چشم‌اندازهای زیست‌محیطی تدوین‌شده است و موضوع‌هایی همچون گنبد «الله الله»، مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، پل‌های تاریخی شهر من، نویسنده مورد علاقه من، قهرمان من، رهاسازی زباله در طبیعت، قطع درختان، ضایعات پلاستیکی، درختان شهر من، گل و گلدان من و پرنده دوست‌داشتنی، ویژه اعضای نوجوان و ارشد به چشم می‌خورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثاری را که برگرفته از فکر و ایده و نگارش خودشان و با راهنمایی مربیان مراکز باشد به صورت شخصی یا گروهی تهیه و به دبیرخانه ارسال کنند.

ملک زاده فرد افزود: بر این اساس پژوهش‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره باید در محیط مرکز فرهنگی هنری و طی فراینده لازم با نظارت مربیان صورت پذیرد و میزان انطباق موضوع با محورهای پژوهش داشته باشد، هم‌چنین هرگونه بهره‌برداری غیر اصولی و غیر علمی از مطالب موجود در سایت‌های اینترنتی منجر به عدم پذیرش آثار خواهد شد.

وی ادامه داد: در هفته پژوهش که 25 تا 30 آذر سال 1402 برگزار خواهد شد، 3 اثر برگزیده و 3 اثر تقدیری در گروه‌های سنی اعضای نوجوان و ارشد و با تقدیر از مربیان راهنمای اعضا معرفی خواهند شد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پوستر این جشنواره در پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir به قسمت پورتال استان اردبیل مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز