خبرگزاری کار ایران

پس از۳۰ سال ؛

طرح جامع گردشگری اردبیل بازنگری می‌شود/ به‌کار‌گیری تمامی ظرفیت‌های گردشگری شهر در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۳۶۳

استاندار اردبیل گفت: طرح جامع گردشگری استان اردبیل تقریبا قبل از استان شدن آن تدوین شده و نیاز به بازنگری کلی دارد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه بررسی مسائل و طرح جامع گردشگری استان اردبیل اذعان کرد: طرح جامع گردشگری استان اردبیل تقریبا قبل از استان شدن آن تدوین شده و نیاز به بازنگری کلی داشته که با هماهنگی میراث فرهنگی، جهاد دانشگاهی، استانداری و یک تیم قوی از اساتید برجسته کشوری تدوین و بازنگری می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح بازنگری همه نیازمندی‌ها و ایده‌ها به روز می‌شوند، افزود: عملیاتی کردن ایده هایی که از لحاظ کمی و کیفی در طرح جامع گردشگری نیاز بوده پیاده شده و روند کار رو به پیشرفت می باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در طرح بازنگری امکانات، فرصت ها، تهدیدها و محدودهای استان شناسایی شده و هدایت شیوه های بهره برداری از منابع آب های معدنی و کاهش وابستگی های فصلی به خوبی دیده شده است.

این مسئول با بیان اینکه در طرح جامع گردشگری باید برای ماندگاری بیشتر مسافران در استان نگاه ویژه ای داشته باشیم گفت: بهره گیری از ساز و کارهای لازم برای باز توزیع گردشگران در سطح شهرستان های استان به شمال و جنوب، استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری در داخل شهر از جمله مجموعه شیخ صفی و جاذبه های منحصر بفرد از اهداف اصلی طرح جدید است.

اکبر بهنام جو تصریح کرد: با اتمام پروژه راه آهن ظرفیت جدیدی برای گرشگری استان ایجاد می شود و باید طرح بازنگری با نگاه بین المللی با چشم انداز حداقل ۱۵ ساله تدوین شود.

وی گردشگری سلامت را از جمله بخش های مهم این طرح بر شمرد و اظهار کرد: با توجه به مرز مشترک ایران و آذربایجان و انجام طرح های مختلف مشترک بین دو کشور باید با انگیزه بیشتر نسبت به گردشگری پزشکی و سلامت نیز توجه ویژه شود.

استاندار اردبیل از پژوهشگران طرح جامع گردشگری خواست در حین تحقیق ضمن بر طرف کردن نقایص موجود باید در آمایش سرزمینی مشخص شود که چند درصد نیازمندی های استان تا کنون کار شده و چه کارهایی باید در مراحل بعدی بررسی و در طرح بازنگری اعمال شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز