خبرگزاری کار ایران

این هفته در کتابفروشی‌ها چه گذشته‌ است؟

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۷۰۰

به چند کتابفروشی‌ شهر سر زدیم و نتیجه‌اش شد گزارش زیر که نگاهی اجمالی دارد به کتاب‌هایی که در این هفته(۳ اسفند الی ۷اسفند) با بیشترین اسقبال ازسوی مخاطبان مواجه شده است.

کتابفروشی‌ها در هفته‌ی اول اسفند هم مثل ماه‌های گذشته منتظر یک اتفاق خوب برای بازار کتاب بودند و امیدوارند با دریافت چاپ‌های جدید از کتاب‌های محبوب ماه گذشته و ورود کتاب‌های جدید و پرمخاطب به بازار کتاب روزهای پررونقی را در اسفند پشت سر بگذارند و با توجه به نزدیک بودن تعطیلات عید نوروز دست‌پر به استقبال بهار بروند. حالا که نوروز و نو شدن سال می‌تواند بهانه‌ای شود برای خرید کتاب و عیدی آن به دوست و آشنا.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «ته‌خیار» هوشنگ مرادی‌ کرمانی و «تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» نوشته‌ی هاروکی موراکامی بعد از گذشت بیش از یک‌ماه همچنان پرطرفدار هستند و هنوز هم در لیست کتاب‌های پرفروش تعدادی از کتابفروشی‌های شهر به چشم می‌خورند، البته رمان‌هایی مثل «بی‌شعوری» و «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» نیز پا‌به‌پای این کتاب‌ها در لیست پرمخاطبان جلو آمده‌اند و جایگاه خود را به عنوان یک کتاب پرطرفدار حفظ کرده‌اند. علاوه بر این‌ها کتاب‌هایی مثل «زمینه‌های اجتماعی انقلاب ایران» نوشته‌ی حسین بشیریه - علی اردستانی و «خاطرات تاج‌الملوک» با ویراستاری مصطفی اسلامی با میزان فروش و استمرار درخواست کتاب‌خوانان برای دریافت این کتاب‌ها، جای تاریخ و تحلیل تاریخی را در باشگاه پرفرو‌ش‌های هفته قرص و محکم کردند.

غیر از کتاب‌های تاریخی دو کتاب «درس‌گفتارهایی درباره‌ی ادبیات روس» و «درس‌گفتارهایی درباره‌ی ادبیات اروپا» ولادیمیر ناباکوف هم از کتاب‌های تخصصی ادبیاتی پرمخاطب در فهرست پرفروش‌های کتابفروشی‌های تهران در هفته گذشته بودند. کتاب اجتماعی - تحلیلی «جنبش‌های فاشیستی» به تالیف ارنست نولته با ترجمه مهدی تدینی هم ظاهرا با استقبال خوبی مواجه شده و این هفته در جدول پرفروش‌ها قرار دارد.

ناشرانی مثل چشمه، مازیار، تیسا و نیلوفر آثاری را در فهرست پرفروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

به چند کتابفروشی‌ شهر سر زدیم و نتیجه‌اش شد گزارش زیر که نگاهی اجمالی دارد به کتاب‌هایی که در این هفته(۳ اسفند الی ۷اسفند) با بیشترین اسقبال ازسوی مخاطبان مواجه شده است.

کتابفروشی گوتنبرگ:کتاب «ته خیار» به عنوان یکی از پرطرفدارترین آثار داستانی این چند وقت در صدر فهرست پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارد، طوری که به راحتی در کنار کتابی مثل «بی‌شعوری» به قلم خاویر کرمنت ایستاده است. کتاب سه جلدی «شازده حمام» محمدحسین پاپلی‌یزدی که توسط نشر پایلی منتشر شده هم رتبه‌ی خوبی در میزان استقبال در این کتابفروشی داشته است. نشر مازیار هم با کتاب «آینده‌ی ذهن» نوشته‌ی میچیو کاکو در لیست پرفروش‌های کتابفروشی گوتنبرگ قرار دارد. همچنین کتاب «هوش مالی» رابرت کیوساکی نیر فروش قابل قبولی در این هفته داشته است.

کتابفروشی رود:ادبیات داستانی در این کتابفروشی طرفداران زیادی دارد. «اولیس» کتاب معروف جیمز جویس نویسنده‌ی ایرلندی و «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» موراکامی در این کتابفروشی‌ در ردیف یالای پنچ کتاب اول مورد استقبال واقع شده قرار دارند. البته‌ رتبه‌ی اول جدول در اختیار «ته خیار» هوشنگ مرادی کرمانی قرار دارد. مجموعه شعر «آدمک، مترسک و عاشق» به عنوان عاشقانه‌های هالینا پوشفیا توفسکا شاعر لهستانی و «سید ضیاء: مرد اول یا مرد دوم کودتا» که درواقع گفت‌وگوهای صدرالدین الهی با ضیاء‌الدین طباطبایی است هم به ترتیب چهارمین و پنجمین کتاب پرفروش کتابفروشی رود هستند..

شهرکتاب کاشانک:دو کتاب «بی‌شعوری» و «پنج اقلیم حضور» در این شهرکتاب هچنان در صدر کتاب‌های پرفروش ایستاده‌اند. پس از این دو کتاب آخرین اثر داستانی هوشنگ مرادی کرمانی به‌نام «ته خیار» قرار دارد که مثل آن‌ها هنوز جای خودش را در لیست پرمخاطب‌ها حفظ کرده است. «عارف جان سوخته» نوشته‌ی نهال تجدد که به نوعی نگاهی جدید به مولانا را روایت می‌کند و دو اثر داستانی «قصه‌‌های امیرعلی» و «شازده کوچولو» با ترجمه‌ی محمد قاضی هم در جایگاه‌های بعدی این فهرست قرار دارند. البته کتاب‌هایی مثل «ته خیار» و «خاطرات تاج‌الملوک»(در گفت‌وگو با ملیحه خسرو داد، تورج انصاری، محمودعلی باتمانقلیج) ویراسته مصطفی اسلامیه نیز از میزان استقبال خوبی برخوردارد بوده‌اند.

شهرکتاب بهشتی:«روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» نوشته‌ی احمد شاملو در این فروشگاه هنوز هم جزو کتاب‌های محبوب است و رتبه‌ی خوبی در لیست پرفروش‌های شهرکتاب بهشتی به خود اختصاص داده است. «زمینه‌های اجتماعی انقلاب ایران» نوشته‌ی حسین بشریه - علی اردستانی نیز اینجا در لیست پرفروش‌ها دیده می‌شود و در رتبه‌ی دوم قرار دارد. «جنبش‌های فاشیستی» ارنست نولته و «نوشته‌های پراکنده» بابک احمدی هم سومین و چهارمین کتاب پرمخاطب این فروشگاه هستند. رتبه‌ی پنجم کتاب پرفروش شهرکتاب ساعی در این هفته هم در اختیار دو کتاب تخصصی حوزه‌ی ادبیات به نام‌های «درس‌گفتارهایی درباره‌ی ادبیات روس» و «درس‌گفتارهایی درباره‌ی ادبیات اروپا» نوشته‌ی ملادیمیر ناباکوف قرار دارد که توسط نشر نیلوفر و با ترجمه‌ی فرزانه طاهری منتشر شده است. «ته‌خیار» مرادی کرمانی، «اتفاق» گلی ترقی، «شاگردقصاب» پاتریک مک کیب، «کتابخانه‌ی عجیب» موراکامی هم از کتاب‌هایی هستند که پابه‌پای دیگر کتابفروشی‌ها در شهرکتاب بهشتی نیز پرطرفدار بوده‌اند.

شهرکتاب بوستان:داستان «اولین تماس تلفنی از بهشت» میچ آلبوم با ترجمه‌ی مهرآیین اخوت جزو پر فروش‌ترین کتاب شهرکتاب بوستان است و «جغرافیای من‌ و تو» نوشته‌ی جنیفر اسمیت و «زندگی در شب» دنیس لیهان با ترجمه‌ی نادر ریاحی در کنار آن قرار دارند. همچنین در حوزه‌ی کودک و نوجوان هم دو کتاب «خانواده‌ی دردسر ساز گرانت» به قلم فیلیپ آرداگ و «قصه‌های پریان(جلد دهم / کتاب نارنجی) رتبه‌‌های بالای جدول فروش رمان و داستان در این شهرکتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

کتابفروشی آمه:کتاب‌های «سرمابه‌داری در قرن بیست‌ویکم» توماس پیکتی و «حیات ذهن» هانا آرنت از مجموعه آثار حوزه‌ی علوم انسانی در این کتابفروشی‌ با اقبال خوبی مواجه شده و رتبه‌های ابتدایی را در لیست فروش از آن خود کرده‌اند. در کنار آن‌ها داستان‌هایی مثل «ته خیار» و «نارتسیس و گلدموند» هرمان هرسه در جایگاه‌های کناری ایستاده‌اند. کتاب‌» شش کلاه تفکر» نوشته‌ی ادوارد دبونو هم در لیست پرفروش‌های کتابفروشی آمه به چشم می‌خورد و این کتاب توانسته‌ خودش را به عنوان یک کتاب پرمخاطب در حوزه‌ی روان‌ و فکر معرفی کند.

کتابفروشی تندیس:ظاهرا کتاب‌های داستان و رمان در این فروشگاه مشتری‌های زیادی دارد. البته به جز کتاب داستان «بی‌شعوری» خاویر کرمنت هم در بین پنج کتاب پرفروش این کتابفروشی دیده می‌شود. رمان «کتابخانه‌ی عجیب» موراکامی با ترجمه بهرنگ رجبی این هفته در کتابفروشی تندیس فروش خوبی داشته و در ردیف‌های ابتدایی پنج کتاب پرمخاطب ایستاده است. دو مجموعه داستانی «آخرین جواب» کار ایزاک آسیموف و «دنیای سوفی» یوستین گردر که داستانی فلسفی را شامل می‌شود هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. البته سه مجلد اول مجموعه‌ی تریلر از کتابسرای تندیس یعنی «قلاب»، «قتلگاه» و «تاپای مرگ» نیز این هفته مورد توجه مخاطبان قرار داشته است.

ردیف عنوان کتاب نام نویسنده / مترجم ناشر قیمت(تومان) درباره‌ی کتاب
۱ ته خیار هوشنگ مرادی کرمانی معین ۱۲۰۰۰
سی داستان کوتاه طنز
۲ تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش هاروکی موراکامی / امیرمهدی حقیقت چشمه ۱۶۰۰۰
رمان حکایت سفر عمدتا درونی جوانی است که چهار دوست صمیمی‌اش یک‌باره، بی این‌که هیچ دلیل روشنی به او بگویند، رشته‌ دوستی خود را با او بریده‌اند.
۳ بی‌شعوری خاویر کرمنت تیسا ۱۲۰۰۰ شناخت و درمان خطرناک
ترین بیماری تاریخ
۴ روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ احمد شاملو مازیار ۷۰۰۰
سفرنامه احمد شاملو به آمریکا
۵ زمینه‌های اجتماعی انقلاب ایران حسین بشریه - علی اردستانی نگاه معاصر
۱۶۰۰۰
نگاهی به عوامل حادثشدن انقلاب اسلامی
۶ درس‌گفتارهایی درباره‌ی ادبیات روس ولادیمیر ناباکوف / فرزانه طاهری
نیلوفر ۱۰۰۰۰
درس‌گفتارهایی درباره نظریه ادبی نویسندگان روس
۷ درس‌گفتارهایی درباره‌ی ادبیات اروپا ولادیمیر ناباکوف / فرزانه طاهری نیلوفر ۱۰۰۰۰
درس‌گفتارهای ناباکوف در نیمه اول قرن بیستم که او در دانشگاهی در آمریکا درباره‌ نویسندگانی چون جین آستین‌، جیمز جویس، مارسل پروست، چارلز دیکنز و… گفته است.
۸ فرشته‌ی ظلمت ارنستو ساباتو / مصطفی مفیدی نشر نو ۳۲۰۰۰ داستانی درباره‌ی بی‌قراری‌های روح‌ی چند جوان هنرمند
۹ کتابخانه‌ی عجیب هاروکی موراکامی / بهرنگ رجبی چشمه
۱۲۰۰۰
داستان پسر نوجوانی‌ است که در پی کنجکاوی و کشف این‌که سیستم جمع‌آوری مالیات در زمان امپراتوری عثمانی چگونه بوده، وارد کتابخانه‌ی شهرشان می‌شود و درگیر ماجراها و اتفاق‌های عجیبی می‌شود.
۱۰ آدمک، مترسک و عاشق هالینا پوشفیا توفسکا / ضیاء قاسمی
سرزمین اهورایی
۶۵۰۰
مجموعه شعر شاعر لهستانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز