خبرگزاری کار ایران

هفته‌ی‌ بهاری کتابفروشی‌ها در زمستان

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۹۵۸

کتابفروشی‌ها در هفته‌ی سوم بهمن باتوجه به تعطیلات پیش‌رو به مناسبت ۲۲بهمن منتظر یک اتفاق خوب برای بازار کتاب بودند و امید داشتند با دریافت چاپ‌های جدید از کتاب‌های محبوب ماه گذشته و ورود کتاب‌های جدید و پرمخاطب به بازار کتاب روزهای پررونقی را پشت سر بگذارند.

کتابفروشی‌ها در هفته‌ی سوم بهمن باتوجه به تعطیلات پیش‌رو به مناسبت ۲۲بهمن منتظر یک اتفاق خوب برای بازار کتاب بودند و امید داشتند با دریافت چاپ‌های جدید از کتاب‌های محبوب ماه گذشته و ورود کتاب‌های جدید و پرمخاطب به بازار کتاب؛ روزهای پررونقی را پشت سر بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» احمد شاملو و «بیشعوری» نوشته‌ی خاویر کرمنت بعد از گذشته بیش از سه هفته همچنان پرطرفدار هستند و هنوز هم در لیست کتاب‌های پرفروش تعدادی از کتابفروشی‌های شهر به چشم می‌خورند، البته رمان‌هایی مثل «شاگرد قصاب» و «ته خیار» نیز پا‌به‌پای این کتاب‌ها در لیست پرمخاطبان جلو آمده‌اند. همچنین کتاب‌هایی مثل «من زنده‌ام» معصومه آباد و «خط چهار مترو» نوشته لیلی فرهادپور با میزان فروش و استمرار درخواست کتاب‌خوانان برای دریافت این کتاب‌ها، جای ادبیات داستانی و رمان را در باشگاه پرفرو‌ش‌های هفته قرص و محکم کردند.

غیر از رمان و داستان دو کتاب «تاریخ سینما» دیوید بوددول و «فرهنگ پسامدرن» نوشته‌ی عبدالکریم رشیدیان هم از کتاب‌های اجتماعی و هنری پرمخاطب در فهرست پرفروش‌های کتابفروشی‌های تهران در هفته گذشته بودند. کتاب تاریخی - تحلیلی «حکمت و سیاست: مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر خاطرات دکتر سیدحسین نصر» به تصحبح حسین دهباشی هم ظاهرا با استقبال خوبی مواجه شده و مدتی است در جدول پرفروش‌ها قرار دارد.

ناشرانی مثل چشمه، ثالث، نی و نیلوفر بیشترین آثار را در فهرست پرفروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

به چند کتابفروشی‌ شهر سر زدیم و نتیجه‌اش شد گزارش زیر که نگاهی اجمالی دارد به کتاب‌هایی که در این هفته(۱۸ بهمن الی ۲۴ بهمن) با بیشترین اسقبال ازسوی مخاطبان مواجه شده است.

کتابفروشی پیشگام:رمان «اتحادیه ابهان» به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین آثار داستانی جهان در صدر فهرست پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارد، طوری که به راحتی در کنار کتاب‌هایی مثل «شاگرد قصاب» به قلم پاتریک مک‌کیب و «بیشعوری» خاویر کرمنت ایستاده است. «تاریخ سینما» ی دیوید بردول که با ترجمه‌ی روبرت صافاریان توسط نشر مرکز منتشر شده هم رتبه‌ی خوبی در میزان استقبال در این کتابفروشی داشته است. نشر نی هم با کتاب «فرهنگ پسامدرن» نوشته‌ی عبدالکریم رشیدیان در لیست پرفروش‌های کتابفروشی پیشگام قرار دارد.

کتابفروشی نشر چشمه:رمان‌ها و داستان‌های این نشر روی هوا برده‌ می‌شوند و ادبیات داستانی پرطرفدارترین در این کتابفروشی هستند. «کتابخانه‌ی عجیب» و «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» موراکامی از مجموعه‌ی جهان نو نشر چشمه در این کتابفروشی‌ در ردیف یالای پنچ کتاب اول مورد استقبال واقع شده قرار دارند. البته‌ رتبه‌ی اول جدول در اختیار «شاگرد قصاب» نوشته‌ی پاتریک مک‌کیب قرار دارد. رمان «کی از این چرخ و فلک پیاده می‌شویم» به عنوان اولین اثر گلرنگ رنجبر و «تهران خیابان آشیخ هادی» که مجموعه‌یی است از نامه‌هایی که «احمدشاملو» طی سه‌دهه دوستی و همکاری برای «ع. پاشایی» نوشته است هم به ترتیب چهارمین و پنجمین کتاب پرفروش سرزمین کتاب هستند..

شهرکتاب هفت‌حوض:دو کتاب «من زنده‌ام» و «خط چهار مترو» در صدر کتاب‌های پرفروش این شهرکتاب ایستاده‌اند. پس از این دو کتاب اثری از سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی به‌نام «حکمت و سیاست: مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر خاطرات دکتر سیدحسین نصر» قرار دارد که جای خودش را در لیست پرمخاطب‌ها باز کرده است. «پنج اقلیم حضور» نوشته‌ی داریوش شایگان که به نوعی تاریخچه شعر و شاعر در ایران را روایت می‌کند و کتاب «ادب الهی» آیت‌الله مجتبی تهرانی هم در جایگاه چهارم و پنجم این فهرست قرار دارند.

شهرکتاب شکوفه:«من زنده‌ام» معصومه آباد در این فروشگاه هم جزو کتاب‌های محبوب است و رتبه‌ی خوبی در لیست پرفروش‌های شهرکتاب شکوفه در حوزه‌ی رمان را به خود اختصاص داده است. «زندگی کن» نوشته‌ی‌ امیررضا آرمیون و «گودی» جومپا لاهیری هم دومین و سومین کتاب پرمخاطب داستانی این فروشگاه هستند. «از دولت عشق» کاترین پاندر با ترجمه‌ی گیتی خوشدل اینجا در لیست پرفروش‌ها دیده می‌شود و در رتبه‌ی چهارم قرار دارد. پنجمین کتاب پرفروش شهرکتاب شکوفه در این هفته هم متعلق به یک داستان ایرانی به نام «مرجان» نوشته‌ی مریم ریاحی است که توسط نشر پرسمان منتشر شده است.

شهرکتاب مرکزی:داستان «ته خیار» هوشنگ مرادی‌کرمانی هنوز هم جزو پرفروش‌ترین کتاب شهرکتاب مرکزی است و «فرشته‌ی ظلمت» نوشته‌ی ارنستو ساباتو و «مردی با کبوتر» رومن گاری با ترجمه‌ی لیلی گلستان در کنار آن قرار دارند. همچنین اثر داستانی نرگس آبیار به‌نام «شیار ۱۴۳» چهارمین و «شاگر قصاب» مک‌کیب پنجمین رتبه‌ی فروش رمان و داستان در این شهرکتاب را به خود اختصاص داده‌اند. البته کتاب‌هایی مثل «نظام اشیاء» ژان بودریار و «از سینما تا پاریس تا کانون فیلم تهران» نوشته‌ی پرویز جاهد هم ازجمله کتاب‌های غیرداستانی پرطرفدار در این فرشگاه هستند.

کتابفروشی کتاب‌داستان:رمان «خیابان بوتیک‌های خاموش» از مجموعه آثار پاتریک مودیانو با ترجمه‌ی ساسان تبسمی در این کتابفروشی‌ با اقبال خوبی مواجه شده و رتبه‌ا‌ی زیر پنج را در لیست فروش از آن خود کرده است. درکنار آن «برای این لحظه متشکرم» که خاطرات بانوی اول سابق فرانسه درباره‌ی زندگی‌اش با فرانسوا اولاند است و «پنج اقلیم حضور» داریوش شایگان در جایگاه‌های بعدی ایستاده‌اند. کتاب‌های «ته‌ خیار» و «بیشعوری» در لیست پرفروش‌های کتابفروشی کتاب‌داستان هم به چشم می‌خورند و این دو کتاب توانسته‌اند خودشان را به عنوان یک کتاب پرمخاطب در اکثر کتابفروشی‌ها معرفی کنند.

ردیف عنوان کتاب نام نویسنده / مترجم ناشر قیمت(تومان)
درباره‌ی کتاب
۱ شاگرد قصاب پاتریک مک کیب / پیمان خاکسار چشمه ۱۴۰۰۰ این داستان را بچه روان پریشی به صورت اول شخص و جریان سیال ذهن روایت می‌کند و طول داستان، روایت به سوی جنون پیش می‌رود.
۲ تهران خیابان آشیخ هادی ع‌پاشایی چشمه ۱۱۰۰۰ نامه‌های احمدشاملو یه ع‌پاشایی
۳ خط چهار مترو لیلی فرهادپور ثالث ۷۰۰۰ داستان زنی ۴۸ ساله به نام " لیلی " است که روزی که می‌خواهد در ایستگاه میدان انقلاب سوار بر خط چهار مترو شده و برای دیدن دوستش - شعله - به میدان آزادی برود، تعادلش را از دست داده و وارد حریم ریلی مترو می‌شود و به کما می‌رود.
۴ من زنده‌ام معصومه آباد بروج ۲۰۰۰۰ «من زنده‌ام» خاطرات دوران چهار ساله‌ی اسارت معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعثصدام است.
۵ تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش هاروکی موراکامی / امیرمهدی حقیقت چشمه ۱۶۰۰۰ رمان حکایت سفر عمدتا درونی جوانی است که چهار دوست صمیمی‌اش یک‌باره، بی این‌که هیچ دلیل روشنی به او بگویند، رشته‌ دوستی خود را با او بریده‌اند
۶ ته خیار هوشنگ مرادی‌کرمانی معین ۱۲۰۰۰ سی داستان کوتاه طنز
۷ کتابخانه‌ی عجیب هاروکی موراکامی / بهرنگ رجبی چشمه ۱۲۰۰۰ داستان پسر نوجوانی‌ است که در پی کنجکاوی و کشف این‌که سیستم جمع‌آوری مالیات در زمان امپراتوری عثمانی چگونه بوده، وارد کتابخانه‌ی شهرشان می‌شود و درگیر ماجراها و اتفاق‌های عجیبی می‌شود.
۸ پنج اقلیم حضور داریوش شایگان فرهنگ معاصر ۱۲۰۰۰ دیدگاه‌های داریوش شایگان درباره اندیشه‌های خیام، مولوی، سعدی، حافظ و فردوسی
۹ گودی جومپا لاهیری / امیرمهدی حقیقت ماهی ۲۱۰۰۰ این رمان داستانی در هم تنیده از زندگی چهار نسل از انسان‌ها را با رازها و غصه‌هایشان در پس زمینه‌ای از تاریخ و جغرافیا از کلکته تا رودآیلند را روایت می‌کند.
۱۰ فرشته‌ی ظلمت ارنستو ساباتو / مصطفی مفیدی نشر نو ۳۲۰۰۰ داستانی درباره‌ی بی‌قراری‌های روح‌ی چند جوان هنرمند
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز