خبرگزاری کار ایران

هفته گذشته در بازار کتاب چه‌ خبر بود؟

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۴۴

غیر از دو کتاب «شاگرد قصاب» و «دکتر محمد ملکی؛ استادی برای همه فصول» که پرتکرارترین کتاب در فهرست پرفروش‌های کتابفروشی‌های تهران در این هفته بودند؛ کتاب اقتصادی «سرمایه در قرن بیس‌ویکم» نوشته‌ی توماس بیکتی هم ظاهرا با استقبال خوبی مواجه شده است.

بازار کتاب تهران در هفته‌ی اول بهمن با دورخیز کتابفروشی‌ها برای دریافت چاپ‌های جدید از کتاب‌های محبوب ماه گذشته و انتظار برای دریافت کتاب‌های جدید و نوبرانه‌ی ماه روزهای گرمی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «شاگرد قصاب» پاتریک مک‌کیب با ترجمه‌ی پیمان خاکسار همچنان از کتاب‌های پرطرفدار مخاطبان است و هنوز در لیست کتاب‌های پرفروش بیشتر کتابفروشی‌های شهر به چشم می‌خورد. شاید بتوان گفت انتشار کتاب «دکتر محمد ملکی؛ استادی برای همه فصول» نوشته‌ی صادق زیباکلام مهمترین اتفاق بازار کتاب تهران در هفته‌های گذشته باشد، اما کتاب‌هایی مثل «ناتور دشت» سلینجر و «یک عاشقانه‌ی آرام» نادر ابراهیمی با انتشار چاپ‌های متمادی و استمرار درخواست کتاب‌خوانان برای دریافت این کتاب‌ها، همچنان جزو محبوب‌ترین کتاب‌های بازار باقی مانده‌اند.

غیر از دو کتاب «شاگرد قصاب» و «دکتر محمد ملکی؛ استادی برای همه فصول» که پرتکرارترین کتاب در فهرست پرفروش‌های کتابفروشی‌های تهران در هفته گذشته بودند؛ کتاب اقتصادی «سرمایه در قرن بیس‌ویکم» نوشته‌ی توماس بیکتی هم ظاهرا با استقبال خوبی مواجه شده است.

ناشرانی مثل چشمه، افق، روزنه و نیلوفر بیشترین آثار را در فهرست پرفروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

به چند کتابفروشی‌ شهر سر زدیم و نتیجه‌اش شد گزارش زیر که نگاهی اجمالی دارد به کتاب‌هایی که در این هفته(۴بهمن الی ۱۰ بهمن) با بیشترین اسقبال ازسوی مخاطبان مواجه شده است.

کتابفروشی انتشارات مولی:«دکتر محمد ملکی؛ استادی برای همه فصول» به عنوان تازه‌ترین اثر صادق زیباکلام در صدر فهرست پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارد، طوری که حتی کتاب‌هایی مثل «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» و «بیشعوری» را کنار زده است. «نظام اشیاء» ژان بودریار هم که به تازگی با ترجمه‌ی پیروز ایزدی توسط نشر ثالثمنتشر شده رتبه‌ی دوم را در میزان استقبال در این کتابفروشی داشته است. «سرمایه در قرن بیست‌ویکم»، «تحویلات قرآن کریم» عبدالرزاق کاشانی و «کشف‌الاسرار و مکاشفة‌الانوار» شیخ روزبهان بقلی هم به ترتیب در رتبه‌های سه تا پنج این جدول جای گرفته‌اند.

کتابفروشی سرزمین کتاب:رمان‌های این کتابفروشی روی هوا برده‌ می‌شوند و ادبیات داستانی پرطرفدارترین در این سرزمین هستند. «آخرین پل» نوشته‌ی سارا خالوغلی و «فرشته‌های تاریکی» مهناز سیدی از نشر برکه در این کتابفروشی‌ در ردیف یالای پنچ کتاب اول مورد استقبال واقع شده قرار دارند. البته‌ رتبه‌ی اول جدول در اختیار «آخرین پل» است. رمان «دختر ماه‌منیر» آزیتا خیری از نشر علی و «رویایی نیست» فریبا رفیع که توسط نشر مرکز منتشر شده هم به ترتیب سومین و چهارمین کتاب پرفروش سرزمین کتاب هستند. کتاب معروف نادر ابراهیمی، یعنی «یک عاشقانه‌ی آرام» اینجا هنوز هم در لیست پرفروش‌ها دیده می‌‌شود و در جایگاه پنجم جدول پرمخاطب‌ها ایستاده است.

شهرکتاب آرین:دو کتاب «سرمایه در قرن بیس‌ویکم» و «شاگرد قصاب» در صدر کتاب‌های پرفروش این شهرکتاب ایستاده‌اند. پس از این دو کتاب سفرنامه‌ی «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» احمدشاملو قرار دارد که همچنان جای خودش را در لیست پرمخاطب‌ها حفظ کرده است. «ظهور ژاپن مدرن» نوشته‌ی ویلیام جی. بیزلی که راه طولانی ژاپن برای تبدیل شدن به یک کشور صنعتی را روایت می‌کند و کتاب «عدالت(کار درست برای انجام دادن چیست)» مایکل سندل هم در جایگاه چهارم و پنجم این فهرست قرار دارند.

شهرکتاب گلدیس:«شاگرد قصاب» در این فروشگاه هم جزو کتاب‌های محبوب است و رتبه‌ی اول پرفروش‌های شهرکتاب گلدیس در حوزه‌ی رمان را به خود اختصاص داده است. «کشور آخرین‌ها» ‌ی پل آستر با ترجمه‌ی خجسته کیهان و «نامه به کودکی که هرگز زاده نشد» فالانچی هم دومین و سومین کتاب پرمخاطب داستانی این فروشگاه هستند. «عقاید یک دلقک» هانریش بل اینجا هم در لیست پرفروش‌ها دیده می‌شود و در رتبه‌ی چهارم قرار دارد. پنجمین کتاب پرفروش شهرکتاب گلدیس در این هفته مشترکا در اختیار «عطر سنبل، عطر کاج» نوشته‌ی فیروزه جزایری‌دوما و «آلیس» یودیت هرمان به ترجمه‌ی محمود حسینی‌نژاد قرار دارد.

شهرکتاب مرکزی:داستان «ته خیار» هوشنگ مرادی‌کرمانی هنوز هم پر فروش‌ترین کتاب شهرکتاب مرکزی بوده و «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» نوشته‌ی احمد شاملو و «مردی با کبوتر» رومن گاری با ترجمه‌ی لیلی گلستان در پشت سر آن قرار دارند. همچنین تازه‌ترین اثر داستانی گلی امامی به‌نام «اتفاق» چهارمین و یکی از کارهای پاتریک مودیانو به‌نام «در کافه جوانی گم‌شده» پنجمین رتبه‌ی فروش در این شهرکتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

کتابفروشی نشر مرکز:کتاب «آنچه با پول نمی‌توان خرید» از مجموعه کتاب‌های مایکل سندل با ترجمه‌ی حسن افشاری در این کتابفروشی‌ با اقبال خوبی مواجه شده و رتبه‌ی اول را در فروش دارد. بعد از آن «خانه‌ی خاموش» اورهان پاموک و «چمدان دلتنگی» نوشته‌ی کتایون سلطانی در جایگاه دوم و سوم ایستاده‌اند. کتاب‌هایی با محوریت تاریخی هم با کتاب‌های «برآمدن اسلام» نوشته‌ی وستا سرخوش‌کرتیس و سارا استوارت و «ایران در بحران(زوال صفویه و سقوط اصفهان)» به نگارش رودی متی در لیست پرفروش‌های کتابفروشی نشر مرکز به چشم می‌خورد و این دو کتاب توانسته‌اند خودشان را به عنوان یک کتاب پرمخاطب معرفی کنند.

کتابفروشی دار‌الفنون:لیست پرفروش‌ها اینجا کمی متفاوت است و ظاهرا «ناتور دشت» جروم دیوید سلینجر با ترجمه‌ی محمد نجفی همچنان در این فروشگاه مشتری‌های زیادی دارد. البته «کلکسیونر چشم» نشر شورآفرین از سباستین فیتسک و «اثر مرکب» دارن هاردی در جایگاه‌ بالاتری ایستاده‌اند. رمان «تونل» نوشته‌ی ارنستو ساباتو و ترجمه‌ی مصطفی مفیدی هم این هفته در کتابفروشی دارالفنون فروش خوبی داشته و جزو پنج کتاب پرمخاطب بوده است. دو رمان عامه‌پسند «سجاده و صلیب» نوشته‌ی هما پوراصفهانی و «بهانه‌ای برای ماندن» مهشید تهرانی هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ردیف عنوان نویسنده / مترجم ناشر قیمت(تومان) درباره‌ی کتاب
۱ سرمایه در قرن بیست‌ویکم توماس بیکتی / اصلان قودجانی نقد فرهنگ ۵۰۰۰۰ کتاب به به ثروت و نابرابری در درآمد دراروپا و آمریکا ازقرن هجدهم تا کنون می‌پردازد
۲ نظام اشیاء ژان بودریار / پیروز ایزدی ثالث ۱۲۰۰۰ نظام اشیا در ادامه کتاب «جامعه‌شناسی مصرفی» است و همچنان بحثفرهنگ مصرفی را بررسی می‌کند.
۳ شاگرد قصاب پاتریک مک کیب / پیمان خاکسار چشمه ۱۴۰۰۰ این داستان را بچه روان پریشی به صورت اول شخص و جریان سیال ذهن روایت می‌کند و طول داستان، روایت به سوی جنون پیش می‌رود.
۴ دکتر محمد ملکی؛ استادی برای همه فصول صادق زیباکلام روزنه ۹۵۰۰ این کتاب شرح آن رویداد و شمه ای از زندگی سیاسی یکی از قهرمانان اصلی مبارزات دانشگاهیان در دوران انقلاب، یعنی دکتر محمد ملکی، می باشد.
۵ ظهور ژاپن مدرن ویلیام جی. بیزلی / شهریار خواجیان ققنوس ۱۸۰۰۰ نگاهی به مشروطیت ژاپنی
۶ عدالت(کار درست برای انجام دادن چیست) مایکل سندل / محمدرضا فرهادی‌پور آشیان ۱۸۰۰۰ این کتاب در حورۀ فلسفۀ سیاسی نوشته شده است
۷ آنچه با پول نمی‌توان خرید مایکل سندل / حسن افشاری مرکز ۱۲۵۰۰ فراخوانی به بیدارباش برای درک و پذیرش نیاز شدید به یافتن شیوه ای عقلانی برای سخن گفتن از انسانیت.
۸ تونل ارنستو ساباتو / مصطفی مفیدی نیلوفر ۶۵۰۰ حکایت تلخ و تاریک نقاش آشفته و منزوی است به نام خوان پابلوکاستل و دلمشغولی اش به یک زن
۹ اتفاق گلی ترقی نیلوفر ۱۷۰۰۰ داستان یک خواهر و برادر از کودکی تا شصت‌سالگی
۱۰ در کافه جوانی گم‌شده پاتریک مودیانو / ساسان تبسمی افق ۱۰۰۰۰ داستان زندگی لوکی است که با حضورش در کافه، جوانان کافه نشین را سخت تحت تاثیر قرارمی دهد و به کندوکاو در زندگی اش وا می دارد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز