خبرگزاری کار ایران

خالق «مردگان باغ سبز» به روسیه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۹۳۳

محمدرضا بایرامی، نویسنده ادبیات دفاع مقدس؛ به دعوت بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و انتشارات صدرا و با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان به مسکو می‌رود.

محمدرضا بایرامی به دعوت بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و انتشارات صدرا و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، برای حضور و سخنرانی در مراکز علمی فرهنگی روسیه طی یک هفته از ۱۴ تا ۲۰ مهرمهرماه به مسکو می‌رود.

به گزارش ایلنا؛ ترجمه روسی مردگان باغ سبز در شهریور ماه گذشته در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو رونمایی و عرضه شد که به عنوان یکی از ده اثر برتر این نمایشگاه برگزیده شد و نیز نشان نقره جایزه بین‌المللی اوراسیا در بخش نثر را برد.

محمد رضا بایرامی طبق برنامه‌ریزی بنیاد مطالعات اسلامی، جلساتی را در انستیتو ماکسیم گورکی، دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو، کتابفروشی مرکزی «بیبلیوگلوبوس»، مراکز فرهنگی بیلایا یابلاکا و مالایا گواردیا داشته و به سخنرانی و پاسخ به پرسش‌های طیف کتابخوان روس خواهد پرداخت. طی این برنامه‌ها فرصت دیدار وی با نویسندگان و منتقدان ادبی روس فراهم خواهدشد.

رمان مردگان باغ سبز دومین اثر از سری " پرفروش‌های ایرانی " است که از سوی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با هدف تبیین ابعاد فرهنگ و ادبیات معاصر ایران منتشر شده است. نخستین اثر از این سری، رمان " من او "، اثر رضا امیرخانی بود که مورد استقبال خوانندگان روس قرار گرفت. این اثر توسط الکساندر آندروشکین به زبان روسی ترجمه و توسط مؤسسه انتشاراتی صدرا و نشر وچه منتشر شده و با استقبال خوب مخاطبان و منتقدان روسی مواجه شده است و مقالات و یادداشتهایی در این زمینه در وب سایت ها و مطبوعات روسیه منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز