خبرگزاری کار ایران

آیت الله حائری شیرازی:

کشتی سنتی روحیه پوریای ولی را در جامعه نهادینه می‌کند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان گفت: می توان با استفاده ازکشتی سنتی روحیه پوریای ولی را در جامعه نهادینه کرد.

ایلنا - شیراز: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان گفت: می توان با استفاده ازکشتی سنتی روحیه پوریای ولی را در جامعه نهادینه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت الله محی الدین حائری شیرازی در دیدار با اعضای هیئت مدیره و کشتی گیران کشتی سنتی آلیش که در دفتر آیت الله حائری شیرازی برگزار شد، با ابراز خرسندی از جمع شدن عده‌ای از جوانان استان و راه اندازی کشتی آلیش در استان فارس گفت:‌‌ همان طور که مردان ما در ورزش و زندگی خود امام علی (ع) را الگوی خود قرارمی دهند، برای بانوانمان نیز باید فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) الگو باشد.

در این دیدار که باهدف بررسی جنبه‌های اخلاق و فرهنگ ورزشی برگزار شد، آیت الله حائری ادامه داد: خانمی که الگو می‌شود چه بهتر که الگوی راستگویی، عفت واقتدار باشد. اگرخانم‌ها وآقایان محجبه در کشتی سنتی آلیش با لباس موقر شرکت می‌کنند آثار آن درحرکات ورفتار آن‌ها باعث اقتدار می‌شود؛ اقتداری که باید زینبی باشد.

آیت الله حائری گفت: هر چه نمایش اقتدار وابهت انسان‌ها بیشتر شود می‌تواننداز موجودی خودشان بهتر دفاع کنند.
نماینده مردم فارس درمجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید در ورزش بسیجی جنگید وپیروز شد. به اعتقاد آیت الله حائری شیرازی، با آوردن بسیجیان علاقه‌مند به ورزش می‌توان روی آن‌ها کار و تمرین کرد وآن موقع است که با پول کمتر می‌توان نتیجهٔ بهتر گرفت.

در ادامه نایب رییس هیئت کشتی سنتی استان فارس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این هیئت گفت: هیئت کشتی سنتی استان فارس، با برنامه ریزی در راستای تحقق جذب جوانان متعهد و متخصص، تعدادی از جوانان تحصیلکرده را برای کادر اجرایی جذب نموده است.

امین رستمی ادامه داد: در تیم اجرایی هیئت تعدادی از فرزندان شهداء و ایثارگران حضور دارند که منشاء ترویج روحیه معنوی و ایثارگری در ورزش استان می‌باشند.

در این جلسه مسئول کمیته آموزش هیئت کشتی سنتی استان فارس نیزباارائه گزارشی از عملکرد این هیئت گفت: کشتی سنتی و پهلوانی آلیش دو بعد قهرمانی و پهلوانی را دنبال می‌کند که بیشتر جنبه پهلوانی در این رشته ورزشی مورد نظر است.

کاظم ناصر افزود در ماه گذشته مسابقات استانی کشتی سنتی وپهلوانی آلیش در دو بخش آقایان وبانوان برگزار شد که نفرات منتخب به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

گفتنی است کشتی سنتی وپهلوانی آلیش که کشتی با کمربند نام دارد دربخش ورزش‌های رزمی فعالیت می‌کند. هم چنین مسابقات این رشته ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان در سطح جهانی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز