خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری فارس:

هیچ بهانه‌ای برای مقاوم نشدن مسکن روستایی پذیرفتنی نیست

امسال تاپایان سال باید ۷۵ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شود که تسهیلات آن نیز تامین شده است.

شیراز – ایلنا: معاون عمرانی استانداری فارس گفت: با توجه به شرایط و تسهیلاتی که برای مقاوم سازی مسکن روستایی ایجاد شده دیگر هیچ بهانه‌ای از مسئولان، فرمانداران و ساکنان روستا‌ها در انجام نشدن کار پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محسن اردکانی ظهر یكشنبه در جلسه شورای اداری فارس افزود: هم اینک از ۳۲۰ هزار واحد مسکونی نیازمند مقاوم سازی ۱۸۰ هزار واحد باقیمانده است. او افزود: امسال تاپایان سال باید ۷۵ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شود که تسهیلات آن نیز تامین شده است.

اردکانی با تاکید براینکه سود متعلقه به این تسهیلات ۵ درصدی است، گفت: عده‌ای شایع کرده‌اند که سود تسهیلات مقاوم سازی ۲۱ درصد تعیین شده است، باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم به مردم انجام شود. وی گفت: فرمانداران مکلف به همکاری برای انجام طرح مقاوم سازی در روستاهای استان هستند.

معاون عمرانی استانداری فارس همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای سه جانبه در خصوص بهسازی بافت فرسوده استان، گفت: این تفاهم نامه اکنون تهیه و از مشاور خواسته شده بعد از تهیه الزامات آن را به جریان بیندازد.

معاون استانداری فارس تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در اعتبارات طرح‌های عمرانی به مدیران توصیه می‌شود از اعتبارات تخصیصی ‌‌نهایت استفاده را کرده و ابتدا پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنند.

اردکانی تصریح کرد: طرح توسعه حرم ظرفیت مدیریت و اجرای طرح توسط مدیران و دستگاه‌های مختلف را نشان داد.

وی اضافه کرد: در طرح توسعه حرم ظرف مدت سه ماه بالغ بر ۳۲۰ واحد مسکونی و تجاری تملک و تخریب و محور ۹ دی ایجاد شد که اکنون این محور بخشی از ترافیک شهر را انجام می‌دهد و مراحل تکمیلی آن نیز در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز