خبرگزاری کار ایران

سی‌سختی به دیار باقی شتافت

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۸۲

استاد جهانشاه سی‌سختی ادیب، نویسنده، مترجم و فعال مطبوعاتی استان فارس و کشور، به دلیل کهولت سن و بیماری،شب گذشته دارفانی را وداع گفت.

شیراز-ایلنا: استاد جهانشاه سی‌سختی ادیب، نویسنده، مترجم و فعال مطبوعاتی استان فارس و کشور، به دلیل کهولت سن و بیماری و پس از آنکه به‌دلیل سکته مغزی در بیمارستان نمازی شیراز مدتی را بستری بود، شب گذشته دارفانی را وداع گفت.
به گزارش ایلناازشیراز، استاد جهانشاه سی‌سختی، سال‌ها فعالیت در حوزه ادبی، پژوهشی و ترجمه را در کارنامه خود دارد و همکاری او با مطبوعات بیش از سه دهه ادامه داشت.
بی‌تردیدوی یکی از اثرگذار‌ترین آموزگاران دهه‌های اخیر به‌شمار می‌رود که بسیاری از استادان امروز دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی امروز به شاگردی او افتخار می‌کنند.
حضور سی‌سختی همواره گرمی‌بخش بسیاری از محافل و مجامع فرهنگی بود و در حراست و پاسداری از حریم باشکوه زبان فارسی صریح‌اللهجه و غیرتمند بود و بسیاری از آثار ارزشمند علمی در حوزه‌های گوناگون را از زبان فرانسه به فارسی ترجمه می‌کرد.
جهانشاه سی‌سختی، سال ۱۳۰۵ در شیراز متولد شد و تحصیلات ابتدایی، متوسطه و عالی را در همین شهر به اتمام رساند و به کسوت معلمی درآمد.
وی تحصیلات عالی را در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی و فرانسه در حین خدمت در فرهنگ به پایان برد و در کنار تدریس در دانشگاه شیراز، دانشسرای شیراز (تربیت معلم) و هنرستان‌های این شهر، با مجله‌ها و مطبوعه‌های مختلف همکاری کرد.
آثار متعددی از استاد مرحوم سی‌سختی در نشریات مختلف و مطبوعات محلی شیراز و فارس و روزنامه‌ها و مجلات کشور به چاپ رسیده است.
مراسم تشییع و تدفین پیکر استاد سی‌سختی ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه از محل مسجد دارالرحمه انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز