خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در فارس:

همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۵۰ نقطه فارس برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۸۰

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور و ۴۰ کشور جهان، در ۱۵۰ نقطه استان فارس روز جمعه برگزار می‌شود.

ایلنا- شیراز: نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور و ۴۰ کشور جهان، در ۱۵۰ نقطه استان فارس روز جمعه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی امروز در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: این همایش در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و معطوف کردن توجه جهانیان به این فرهنگ والا همچون سال‌های گذشته اما در ابعادی وسیع‌تر و عمیق‌تر برگزار خواهد شد.

آیت‌الله ایمانی گفت: در همه ادوار زندگی بشر همه انسان‌ها خود را موظف به رعایت حقوق کودکان و حمایت از آنان می‌دانسته و می‌دانند و گام‌هایی در راستای حمایت از آنان برداشته و برمی‌دارند.

وی با اشاره به ایجاد و توسعه نهاد‌ها و مجموعه‌ها و موسساتی در سطح بین‌المللی، در حمایت کودکان، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین جنایات همواره کشتار کودکان و ظلم در حق آنان بوده و هست و هرجا بخواهند قساوت و سنگدلی افراد یا گروهی را نشان دهنده از مصادیق بارز آن را تضییع حقوق کودکان و کشتار آنان می‌دانند و عنوان می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه در حادثه کربلا همه مصائب بدون استثنا شکل گرفت، از مهم‌ترین وعمده‌ترین این مصائب که حتی خداوند هم آن را به حضرت امام حسین (ع) تسلیت گفت، مصیبت شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) بود، خاطرنشان کرد: این حادثه آنقدر تاثیرگذار بود که حضرت هنگام بازگشت از میدان نتوانست شهادت طفل شیرخواره را مستقیم به مادرش اطلاع دهد و این وظیفه را به زینب (س) واگذار کرد.

وی این رویداد را از مهم‌ترین و مستند‌ترین سند‌ها برای اثبات جنایتکاری آل امیه و آل زیاد نامید و اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی احیای ارزش‌ها همواره مد نظر بوده و هست و مسئله شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) به‌عنوان تابلوی بزرگ برای نشان دادن و اثبات مظلومیت آن حضرت مورد توجه بوده و هست.

آیت‌الله ایمانی برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در یکی از روزهای محرم و ترجیحا جمعه قبل از عاشورای حسینی را یکی از اقدامات مهم در راستای نشاندادن این مظلومیت به جهانیان دانست و گفت: امسال با توجه به جنایات صهیونیست‌های غاصب و سنگدل در غزه و کشتار کودکان و شیرخواران مظلوم و زنان باردار، در سراسر دنیا خصوصا مناطق شیعه نشین شاهد برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز