خبرگزاری کار ایران

در همایش مدیریت راهبردی کسب و کار مطرح شد:

در ایران برند معتبر نداریم

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۳۷

باید نگاه خود را به کسب و کار از سنتی به حرفه‌ای تغییر دهیم./ در زمان بحران‌ها و تحریم‌ها برندهای ملی هستند که ما را کمک می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اهمیت «برندینگ» در بازار امروز جهان این مسئله را کمک کننده کشور در زمان بحران‌ها و تحریم‌ها داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود محمودیان در اولین روز همایش بین المللی مدیریت راهبردی کسب و کار که در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد گفت: در زمان بحران‌ها و تحریم‌ها برندهای ملی هستند که ما را کمک می‌کنند. وقتی سازمانی برند می‌شود زیر پایش محکم خواهد شد. باید نگاه خود را به کسب و کار از سنتی به حرفه‌ای تغییر دهیم.

وی ادامه داد: هر کار تجاری نیاز به دو بال علمی، مهندسی و بال هنر دارد مباحث مربوط به برندینگ زیرمجموعه بال هنر است. متاسفانه مطالعات ثابت کرده هیچ برندی در ایران وجود ندارد که مردم از عمق وجود آن را دوست داشته باشند. انسان‌ها وقتی اسم چیزی را نشنوند احساس می‌کنند آن محصول چیز خوبی نیست و این اهمین برندینگ و آگاهی مردم از آن را نشان می‌دهد.
عضو هیئت مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران افزود: در برندینگ باید بدنبال یافتن مکان مناسب در ذهن مخاطب باشیم. برندینگ باید به معنای خوش نامی باشد نه بدنامی.

در ادامه حسین وظیفه دوست در سخنرانی خود با عنوان خلاقیت در مدیریت بازاریابی اظهار داشت: شرکت تجاری موفق شرکتی است که میان خود و دیگران تمایز ایجاد کند و این نیازمند رعایت پروتکل‌هایی است.

وی ادامه داد: باید از مشتریان خود ایده بگیریم. برای مثال مشتری می‌گوید کاش این محصول آنقدر کوچک بود که در جیب من جا می‌شد. بسیاری از ایده‌های خوب در ذهن‌های مشتریان وجود دارد باید معیارهای آنان را بشناسیم.

در ادامه غلامرضا خاکی با اشاره به قاعده طلایی اخلاقی کانت و ضرورت پایبندی مدیران به آن گفت: بحرانی‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی منجر به بحران در نظام اخلاقی جامعه می‌شود. این بحران به صورت نسبیت گرایی بروز پیدا می‌کند و خوب و بد‌ها دوباره تعریف می‌شوند. در شرایطی که بنیان‌های اخلاقی جامعه دچار تزلزل می‌شود رعایت قاعده طلایی به جامعه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: علم مدیریت در سال ۱۹۱۱ میلادی وارد عرصه علمی شد و قاعده طلایی اخلاقی کانت در سال ۱۹۸۰ وارد ادبیات مدیریت شد و تا زمان ایجاد بحران‌های زیست محیطی و غیره نیازی به اخلاق در مدیریت احساس نمی‌شود. قاعده طلایی می‌گوید شخص به گونه‌ای با دیگران رفتار کند که دوست دارد دیگران در شرایط مشابه با وی رفتار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز