خبرگزاری کار ایران

افراد ناشناس مقر اخوان‌المسلمین را به آتش كشیدند؛

درگیری هواداران و مخالفان دولت مصر درمناطق مختلف كشور

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۵۶

در پی تعیین «احمد البیلی» یكی از رهبران اخوان‌المسلمین به عنوان استاندار «الغربیه» هواداران و مخالفان دولت در طنطا مركز این استان به شدت با هم درگیر شدند.

هواداران و مخالفان دولت مصر در شهر «طنطا» واقع در شمال غرب پایتخت با هم درگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در پی تعیین «احمد البیلی» یكی از رهبران اخوان‌المسلمین به عنوان استاندار «الغربیه» هواداران و مخالفان دولت در طنطا مركز این استان به شدت با هم درگیر شدند.

در این درگیری صدها تن از مخالفان دولت تلاش كردند كه مقر حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی اخوان المسلمین را در طنطا مورد حمله قرار دهند و با اعضای اخوان‌المسلیمن به شدت درگیر شدند.

شاهدان عینی گفتند كه مخالفان همچنین با محاصره خانه‌های «السید عسكر» و «محمد العزباوی» دو تن از رهبران اخوان‌المسلمین شعار دادند «مردم سرنگونی نظام را می‌خواهند» (الشعب یرید اسقاط النظام) و نیز علیه رهبر اخوان‌المسلمین كه قدرت را در اختیار دارند شعار دادند.

یكی از منابع پزشكی مصری نیز تصریح كرد كه در درگیری هواداران و مخالفان دولت در طنطا 17 تن زخمی شدند.

در همین حال، شب گذشته افراد ناشناس شب گذشته با استفاده از بمب‌های آتش‌زا مقر اخوان‌المسلمین را در طنطا به آتش كشیدند.

در تحولی دیگر، مخالفان دولت برای مجبور كردن «صبحی عطیه» استاندار جدید استان «الدقهلیه» واقع در شمال قاهره به استعفا، به ساختمان استانداری در شهر «المنصوره» مركز این استان حمله كردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. این ساختمان در محاصره صدها معترض قرار دارد.

از طرف دیگر، صدها تن از اعضای جماعت اخوان‌المسلمین در منطقه «6 اكتبر» در جنوب قاهره تظاهرات كرده و از «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری مصر خواستند كه با «اراذل و اوباش» مقابله كند.

بنا بر این گزارش، دور جدید درگیری هواداران و مخالفان دولت مصر پس از آن از سر گرفته شد كه مرسی 17 استاندار جدید را كه هفت تن از آنها اخوانی هستند را منصوب كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز