خبرگزاری کار ایران

اعتصاب عمومی یونان را فلج کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۳

این اعتصاب در اعتراض به اقدام غیر منتظره دولت برای تعطیل کردن تلویزیون دولتی یونان (ای آر تی) که در اثر آن دو هزار و ۷۰۰ تن بیکار می‌شوند، صورت گرفته است.

اعتصاب عمومی در یونان باعث شده است بسیاری از بخش‌های ارائه‌ دهنده خدمات عمومی این کشور دچار هرج و مرج شوند.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، این اعتصاب در اعتراض به اقدام غیر منتظره دولت برای تعطیل کردن تلویزیون دولتی یونان (ای آر تی) صورت گرفته است.
این تصمیم دولت یونان موجب بیکار شدن نزدیک به دو هزار و ۷۰۰ تن می‌شود.
اعتصاب ۲۴ ساعته در یونان که رسانه‌ها را هم شامل می‌شود، از نیمه شب گذشته به وقت محلی آغاز شد.
گروه‌های مختلف در آتن دست به راهپیمایی اعتراضی زده‌اند و تمام آن‌ها به تدریج در مقابل دفتر تلویزیون‌ای آر تی به هم می‌پیوندند.
«آنتونیس ساماراس» نخست‌وزیر یونان می‌گوید که این شبکه تلویزیونی «نمادی از اتلاف (منابع) و نبود شفافیت» بود.
تعطیلی این شبکه تلویزیونی بخشی از اقدام‌های دولت یونان برای اجرایی کردن تعهداتش در چارچوب توافقات برای دریافت کمک مالی خارجی است.
اعتصاب عمومی امروز، سومین اعتصاب در یونان در سال ۲۰۱۳ میلادی است و فعالان در بخش‌های دولتی، همچون ادارات، مدارس و بیمارستان‌ها در آن مشارکت کرده‌اند.
در پی اعتصاب امروز، فعالیت اتوبوس‌ها، شبکه تراموا، مترو و کشتی‌ها هم مختل شده است و خط مترو به سمت فرودگاه اصلی آتن تعطیل است.
کارکنان برج مراقبت و اتاق کنترل فرودگاه آتن هم برای دو ساعت دست از کار کشیده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز