خبرگزاری کار ایران

به دلیل آلودگی آب آشامیدنی؛

۴۵۰ کارگر بنگلادشی مسموم شدند

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۱۶

به گفته یکی از مسئولان این کارخانه تولید پوشاک، آب آشامیدنی کارگران از منابع زیرزمینی تامین شده و از طریق لوله کشی به تانکری که در پشت بام ساختمان قرار دارد، منتقل می‌شود.

حدود ۴۵۰ کارگر بنگلادشی کارخانه تولید پوشاک در نزدیکی پایتخت این کشور مسموم شدند که به گفته مقام‌های مسئول احتمال می‌رود دلیل آن آلودگی آب آشامیدنی باشد.
به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «سید حبیب الله» یکی از مسئولان پزشکی محلی گفت که ماموران وزارت بهداشت بنگلادش در حال نمونه گیری از آب این کارخانه هستند تا آلودگی احتمالی آن را بررسی کنند.
این کارگران بیمار از عوارض بالینی مانند دل پیچه و حالت تهوع رنج می‌بردند و تعدادی از آن‌ها در بیمارستان بستری شدند.
به گفته «محمد شفیور رحمان» از مسئولان این کارخانه، آب آشامیدنی کارگران از منابع زیرزمینی تامین شده و از طریق لوله کشی به تانکری که در پشت بام ساختمان قرار دارد، منتقل می‌شود.
رحمان همچنین گفت که محل ذخیره آب کارخانه پاک سازی شده و اکنون آب آشامیدنی کارگران از شرایط بهداشتی لازم برخوردار است.
این کارخانه شش هزار کارگر داشته و در منطقه «قاضی‌پور» در نزدیکی داکا قرار دارد.
بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معروف جهانی به دلیل ارزان بودن نیروی انسانی و مواد اولیه در بنگلادش، محصولات خود را در این کشور تولید می‌کنند. با این وجود بی‌توجهی به امنیت شرایط کار، نگرانی‌هایی را درباره وضعیت کارگران در این کشور به وجود آورده است.
اخیرا در اثر ریزش ساختمان یک کارخانه در بنگلادش حدود ۱۰۰۰ تن جان خود را از دست دادند. ماه نوامبر گذشته نیز آتش سوزی در یک کارخانه تولید پوشاک بیش از ۱۱۰ کشته بر جای گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز