خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

گفت‌و‌گو‌ها تنها در صورت توقف حمایت مالی از مخالفان به نتیجه می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۷۹

نمی‌توان از اوضاع خوب در کشور دم زد در حالی که تروریست‌هایی که از خارج کشور آمده‌اند یا برخی تروریست‌های داخل سوریه بی‌گناهان را می‌کشند یا ترور می‌کنند.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه گفت که مذاکرات میان مخالفان و دولت این کشور برای حل بحران در صورتی موفقیت‌آمیز است که حمایت مالی از مخالفان مسلح و ورود آن‌ها به سوریه متوقف شود.
به گزارش ایلنا به نقل از عربی پرس، اسد تاکید کرد که به هر گونه بیانیه‌ای که در گفت‌و‌گوهای ملی میان دولت و مخالفان صادر شود، پایبند است؛ گفت‌و‌گوهایی که دولت خواستار برگزاری آن است.
وی در گفت‌و‌گو با تلویزیون آلمان، برخی ادعاها مبنی بر این‌‌که وی آغازگر جنگ در سوریه است را رد کرد.
رئیس جمهوری سوریه همچنین با رد شایعات در برخی رسانه‌ها، به ویژه رسانه‌های اسرائیلی در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی گفت: «آیا شنیده‌اید کشوری در جهان  برای مبارزه با تروریسم از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند؟ من که نشنیدم. چگونه می‌توانم از سلاح‌های کشتار جمعی علیه گروه‌های کوچک تروریست‌ها استفاده کنم که در همه جا پخش هستند؟ من بر این باورم که آن‌ها از این مساله به عنوان بهانه‌ای برای فشار یا تجاوز به سوریه استفاده می‌کنند.»
اسد در مورد افراد مسلح خارجی گفت: «نمی‌توان از اوضاع خوب در کشور دم زد در حالی که تروریست‌هایی که از خارج کشور آمده‌اند یا برخی تروریست‌های داخل سوریه بی‌گناهان را می‌کشند یا ترور می‌کنند»
وی تصریح کرد که افراد مسلح هیچ جایگاهی در میان مرم سوریه ندارند.
اسد در مورد استقرار موشک‌های ضدموشک «پاتریوت» در ترکیه نیز گفت که استقرار این موشک‌ها در چارچوب برنامه دفاع موشکی است که آنکارا از یک سال پیش شروع کرد اما ترک‌ها آن را اعلام نکردند زیرا بسیاری از مردم ترکیه نمی‌خواهند کشورشان بخشی از این برنامه باشد.
اسد در ادامه تاکید کرد که «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه تلاش کرد که ترک‌ها را برای حمایت از سیاست‌هایش علیه سوریه متحد کند اما در این راستا شکست خورد و قصد دارد با استقرار موشک‌های پاتریوت به مردم کشورش ثابت کند که ترکیه در خطر بوده و سوریه به دنبال حمله به این کشور است اما این مساله هرگز واقعی نیست.
رئیس‌جمهوری سوریه همچنین در مورد آینده‌ خود گفت که سرنوشت را ملت سوریه مشخص می‌کنند، آن هم از طریق گفت‌و‌گوهای ملی و وی هر چه نتیجه این گفت‌وگوها باشد را می پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز