خبرگزاری کار ایران

مرسی سفر خود به اتیوپی را لغو کرد

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۴۴

برخی منابع در دفتر ریاست‌جمهوری مصر فاش کردند که مرسی سفر خود به اتیوپی که قرار بود فردا ـ یكشنبه ـ انجام شود را به علت حوادثی که این کشور شاهد آن است، لغو کرد.

«محمد مرسی» رئیس‌جمهوری مصر به علت حوادثی که این کشور از روز گذشته شاهد آن است، سفر خود به اتیوپی را لغو کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، برخی منابع در دفتر ریاست‌جمهوری مصر فاش کردند که مرسی سفر خود به اتیوپی که قرار بود فردا ـ یكشنبه ـ انجام شود را به علت حوادثی که این کشور شاهد آن است، لغو کرد.
در همین حال صبح امروز رئیس‌جمهوری مصر  برای بررسی حوادث خشونت‌بار و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از معترضان در سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه در این کشور، با شورای دفاع ملی نشستی اضطراری برگزار کرد.
بنا بر این گزارش، در پی تظاهرات گسترده مخالفان دولت مصر، درگیری خیابانی در شهرهای قاهره، اسکندریه، سوئز و پورت سعید به وقوع پیوست و معترضان دو ساختمان دولتی را به آتش کشیده و یکی از ساختمان‌های حزب «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین نیز به آتش کشیده شد. همچنین به دنبال انتشار اخبار کشته شدن معترضان در سوئز، قاهره نیز به خشونت کشیده شد و معترضان با سنگ و بمب‌های آتش‌زا با پلیس درگیر شدند. پلیس نیز برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور و گلوله‌های تفنگ‌های شکاری استفاده کرد. علاوه بر آن این خشونت‌ها به شهرهای دیگر نیز کشیده شد و مخالفان دولت در برابر ساختمان‌های دولتی و ساختمان‌های حزب آزادی و عدالت درگیر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز