خبرگزاری کار ایران

مقام‌های ونزوئلا:

وضعیت جسمی چاوز رضایت‌بخش است

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۰۸

معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت كه تلفنی با چاوز گفت‌وگو كرده است و وی به عنوان بخشی از روند درمان بیماری سرطان خود پیاده‌روی كرده و تمرین‌های بدنی انجام می‌دهد.

مقام‌های رسمی ونزوئلا اعلام كردند كه وضعیت جسمی‌ «هوگو چاوز» رئیس‌جمهوری این كشور بعد از عمل جراحی اخیر، مساعد و رضایت‌بخش است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نیكلاس مادورو» معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت كه تلفنی با چاوز گفت‌وگو كرده است و وی به عنوان بخشی از روند درمان بیماری سرطان خود پیاده‌روی كرده و تمرین‌های بدنی انجام می‌دهد.

مادورو طی سخنانی در تلوزیون رسمی ونزوئلا گفت: «بهترین هدیه كریسمس را دریافت كرده‌ایم: یك تماس تلفنی از فرمانده و رئیس‌جمهوری كشورمان.»

«ارنستو ویلگاس» وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا نیز پیش از این بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته بود كه در شرایط جسمی چاوز بهبود اندكی حاصل شده است.

بیماری سرطان چاوز به یك مساله محرمانه كشوری تبدیل شده و هواداران وی تمایلی به بیان جزئیات بیشتر درباره این موضوع ندارد ولی مخالفان خواستار شفاف‌سازی بیشتر در این‌باره هستند.

بر مبنای قانون اساسی ونزوئلا، رئیس‌جمهوری منتخب باید در تاریخ 10 ماه ژانویه در مجمع ملی سوگند یاد كند و در صورت «غیبت كامل» رئیس‌جمهوری به دلیل مرگ، مشكلات فیزیكی یا ذهنی یا منع شدن از تصدی این سمت، باید انتخابات جدید برگزار شود.

چاوز پیش از این مادورو را به عنوان جانشین خود انتخاب كرده و از مردم ونزوئلا خواسته بود در صورت برگزاری انتخابات به وی رای دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز