خبرگزاری کار ایران

تاخیر در مراسم تحلیف چاوز برگزاری انتخابات را ایجاب نمی‌كند

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۵۶

یكی از هم‌پیماناننزدیك رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت كه از آنجا كه ممكن است چاوز به دلیل بیماری نتواند تا تاریخ دهم ژانویه سوگند ریاست‌جمهوری یاد كند، اپوزیسیون امیدوار است كه مجمع ملی طی 30 روز برای انتخابات فراخوان دهد ولی آنها كاملا در اشتباه هستند.

رهبر كنگره ونزوئلا اعلام كرد كه چنانچه بیماری «هوگو چاوز» رئیس‌جمهوری ونزوئلا مانع آن شود كه وی تا تاریخ 10 ماه ژانویه سوگند یاد كند، انتخابات جدید برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دیوسدادو كابلو» رئیس مجمع ملی ونزوئلا و یكی از هم‌پیمانان نزدیك چاوز گفت؛ «از آنجا كه ممكن است چاوز به دلیل بیماری نتواند تا تاریخ دهم ژانویه سوگند ریاست‌جمهوری یاد كند، اپوزیسیون امیدوار است كه مجمع ملی طی 30 روز برای انتخابات فراخوان دهد. ولی آنها كاملا در اشتباه هستند.»

وی ادامه داد: «این اتفاق هرگز نخواهد افتاد چرا كه نام رئیس‌جمهوری ما هوگو چاوز است. وی مجددا به این سمت انتخاب شده و در قلب تمامی شهروندان ونزوئلا جای دارد.»

كابلو همچنین گفت كه ممكن است چاوز برای بهبود از بیماری سرطان به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

بر مبنای قانون اساسی ونزوئلا، رئیس‌جمهوری منتخب باید در تاریخ 10 ماه ژانویه در مجمع ملی سوگند یاد كند و در صورت «غیبت كامل» رئیس‌جمهوری به دلیل مرگ، مشكلات فیزیكی یا ذهنی یا منع شدن از تصدی این سمت، باید انتخابات جدید برگزار شود.

بیماری سرطان چاوز به یك مساله محرمانه كشوری تبدیل شده و هواداران وی تمایلی به بیان جزئیات بیشتر درباره این موضوع ندارد ولی مخالفان خواستار شفاف‌سازی بیشتر در این‌باره هستند.

بنا بر این گزارش، هوگو چاوز پیش از سفر اخیرش به كوبا برای ادامه روند درمان بیماری سرطان، «نیكلاس مادورو» معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا را به عنوان جانشین خود انتخاب كرده و از مردم این كشور خواست در صورت برگزاری انتخابات جدید، به وی رای دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز