خبرگزاری کار ایران

احتمال تاخیر در مراسم تحلیف چاوز

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۹۹

یكی از رهبران كنگره و از هم‌پیمانان نزدیك هوگو چاوز گفت كه احتمال دارد دولت ونزوئلا مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری را به تعویق بیندازد تا روند بهبود چاوز در شرایط بهتری ادامه پیدا كند.

یكی از مقام‌های رسمی دولتی ونزوئلا برای نخستین بار احتمال تاخیر در مراسم تحلیف «هوگو چاوز» رئیس‌جمهوری این كشور را مطرح كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دیوسدادو كابلو» یكی از رهبران كنگره و از هم‌پیمانان نزدیك هوگو چاوز گفت كه احتمال دارد دولت ونزوئلا مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری را به تعویق بیندازد تا روند بهبود چاوز در شرایط بهتری ادامه پیدا كند.

بر مبنای قانون اساسی ونزوئلا، مراسم تحلیف مجدد چاوز باید در تاریخ دهم ماه ژانویه برگزار شود ولی درباره اتفاق‌هایی كه ممكن است در صورت تاخیر در انجام مراسم تحلیف بیفتد، تفسیرهای متفاوتی وجود دارد.

سخنان كابلو در حالی بیان می‌شود كه «نیكلاس مادورو» معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاكید كرده است كه مراسم تحلیف چاوز در زمان مقرر انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اخیرا برای چهارمین بار در كوبا تحت عمل جراحی قرار گرفت و مقام‌های مسئول، وضعیت وی را «باثبات» توصیف كرده‌اند.

هوگو چاوز در تابستان سال گذشته اعلام كرد كه به بیماری سرطان مبتلا شده ولی درباره نوع سرطان وی اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز