خبرگزاری کار ایران

طوفان سندی 18 هزار پرواز را لغو كرد

کد خبر : ۱۷۲۸۱

تمامی فرودگاه‌های نیویورک، پر جمعیت‌ترین شهر آمریکا، تعطیل شده و تا شامگاه سه شنبه حدود ۱۸ هزار پرواز به علت توفان سندی لغو شده است.

گستردگی ابعاد خسارات توفان سندی در شرق آمریکا حداقل در برخی مناطق بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های اولیه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، آمار جان باختگان این ابر توفان در ایالت‌های شرقی به ۴۰ تن رسیده و هنوز میلیون‌ها تن بدون برق مانده‌اند.

در حالی که در ساعات پایانی سه‌شنبه مسیر توفان سندی از شمال شرقی آمریکا به سوی کانادا گزارش شد، در ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی همچنان صدها هزار تن آماده می شوند تا احتمالا یک شب دیگر را در پناهگاه‌ها یا منزل اقوام و دوستان به صبح برسانند.

در نیویورک، قطارهای زیر زمینی و حمل و نقل عمومی همچنان بسته مانده‌اند و در منهتن، مرکز اداری و تجاری نیویورک، سیلاب‌های ناشی از سندی همچنان مانع از بازگشت حدود ۴۰۰ هزار سکنه این منطقه شده است.

به گفته «جوزف لوتا» مدیرعامل شرکت حمل و نقل نیویورک، شبکه قطارهای زیر زمینی این شهر متحمل بیشترین خسارت ممکن طی ۱۰۸ سال گذشته شده است.

تونل های مترو پر از آب شده‌اند و کابل‌ها و تاسیسات برق برای بازگشتن به مدار باید کاملا خشک شوند.

«مایکل بلومبرگ» شهردار نیویورک هم گفته است که هنوز نمی‌تواند هیچ برآوردی از زمان دقیق آغاز به کار دوباره متروی نیویورک اعلام کند.

انتظار می‌رود حداقل دو یا سه روز دیگر برای بازگشت کامل سیستم برق در نیویورک زمان لازم باشد.

تمامی فرودگاه‌های نیویورک، پر جمعیت‌ترین شهر آمریکا، تعطیل شده و تا شامگاه سه شنبه حدود ۱۸ هزار پرواز به علت توفان سندی لغو شده است.

با رسیدن ارتفاع بالا آمدگی آب به چهار متر و ۲۰ سانتیمتر در نیویورک، سیلاب‌های ناشی از سندی رکورد جدیدی را در تاریخ بلایای طبیعی این كلان شهر بر جای گذاشت. رکورد قبلی به سال ۱۹۶۰ میلادی باز می‌گشت که ارتفاع سطح بالا آمدن آب ۳ متر ثبت شده بود.

سندی همچنین عصر سه شنبه به بارش سنگین برف در ارتفاعات رشته کوه‌های «آپالیشین» انجامید.

با رسیدن آمار جان باختگان این توفان در آمریکا به عدد ۴۰، مجموع کشته‌شدگان ابرتوفان سندی در کشورهای حوزه دریای کارائیب و آمریکای شمالی اکنون به ۱۰۰ تن رسیده است.

قطعی برق در نیویورک مردم را برای شارژ تلفن‌های همراه به خیابان و مغازه‌ها کشانده است

فروافتادن درختان و دکل های برق میلیون‌ها خانه مسکونی را در ایالت‌های شرقی آمریکا در خاموشی فرو برده است.

بسیاری از این مناطق نظیر محله هایی در شهر «راکویل» ایالت مریلند، تنها چند ساعت آخر دوشنبه را بدون برق سپری کردند اما بنا بر گزارش وزارت انرژی آمریکا تا پایان سه‌شنبه همچنان حدود هشت میلیون خانه بدون برق مانده بودند.

علاوه بر نیویورک که بیشترین خسارات را از توفان سندی متحمل شده، نیوجرسی دیگر ایالت شرقی آمریکا هم خسارات بی‌سابقه‌ای دیده است. قطارهای بین شهری که نیوجرسی و نیویورک را به هم وصل می‌کنند، احتمالا تا ۱۰ روز دیگر به سرویس عادی خود باز نخواهند گشت.

هزینه‌های تعمیرات و پاک‌سازی خسارات توفان سندی تا این لحظه حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است که به مراتب کمتر از آخرین ابر توفان استوایی تحت عنوان «کاترینا» است که در سال ۲۰۰۵ میلادی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز