خبرگزاری کار ایران

با ادامه‌ درگیری‌ و ناآرامی‌ها؛

آتش‌بس در سوریه عملا متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۴۷

درگیری‌های خشونت‌بار در سوریه آتش‌بس عید قربان را كه دولت و مخالفان خود را متعهد به آن كرده بودند، متوقف كرد زیرا از همان روز نخست یعنی جمعه تا روز گذشته -یكشنبه- مناطق مختلف شاهد درگیری‌های متقابل بود.

با وجود ادامه درگیری‌ها میان نیروهای ارتش سوریه و مخالفان مسلح در مناطق مختلف این كشور، آتش‌بس در سوریه در عمل به پایان رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، درگیری‌های خشونت‌بار در سوریه آتش‌بس عید قربان را كه دولت و مخالفان خود را متعهد به آن كرده بودند، متوقف كرد زیرا از همان روز نخست یعنی جمعه تا روز گذشته -یكشنبه- مناطق مختلف شاهد درگیری‌های متقابل بود.

از زمان آغاز آتش‌بس در روز جمعه نزدیك به 300 تن در تبادل آتش میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح، جان خود را از دست دادند. 146 تن روز جمعه، 114 تن شنبه و 131 تن نیز ر.ز یكشنبه كشته شدند.

دو طرف، همدیگر را متهم به نقض آتش‌بس عید قربان می‌كنند.

ارتش سوریه گروه‌های مسلح را متهم به نقض آتش بس عید قربان كرده و وعده داد كه گروه‌های مسلح را با مشت آهنین خود پاك‌سازی كرده و كشور را از وجود آنها پاك می‌كند.

ارتش سوریه، مخالفان مسلح را متهم به حمله به ایست‌های بازرسی، منفجر كردن بمب و حملات موشكی و نیز انفجار خط لوله انتقال نفت در شرق كشور كرد.

از طرف دیگر، مخالفان مسلح نیز مدعی هستند كه ارتش سوریه با استفاده از هواپیما از همان روز نخست آتش‌بس مناطق تحت كنترل مخالفان را بمباران كرده و این مناطق را گلوله‌باران می‌كند.

در همین حال «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه با وجود ناكامی طرح آتش‌بس خود همچنان با رفت و آمد به كشورهای مختلف تلاش می‌كند راه حلی برای بحران سوریه پیدا كند.

راه حل ارائه شده توسط «كوفی عنان» فرستاده سابق سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه نیز راه به جایی نبرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز