خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام جهانی؛

ایران-ازبکستان، یک گام تا صعود/ چشم‌ها به آزادی

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۱۱

اهمیت این دیدار از آن جهت است که تیم برنده تقریبا به صعود امیدوار و بازنده هم از آن پس باید منتظر رخداد معجزه باشد.

مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل فردا در منطقه آسیا پیگیری می‌شود که در یکی از مهمترین‌ دیدارهای این روز تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری حیاتی به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قریب به یک ماه پیش و تقریبا در چنین روزی بود که تیم ملی ما خود را آماده رویارویی با کره جنوبی در جریان مقدماتی جام جهانی برزیل می‌کرد. دیداری که اهمیت 3 امتیاز آن به قیمت مرگ یا تداوم حیات فوتبال ایران در این رقابت‌ها بود. تیم ملی ما در آن روزگار با همه فراز و نشیب‌هایی که در جریان بازی داشت، در کنار فضای مطلوب رسانه‌ای و همدلی همه ارکان فوتبال پیروز شد و در روزی که شاید خوش شانس بود 3 امتیاز دیگر را به اندوخته‌های امتیازی خود اضافه و امیدوار ماند.

همین تیم به فاصله نزدیک به یک ماه در فضایی کاملا متفاوت باید خود را آماده رویارویی با رقیبی به مراتب ضعیف‌تر کند. رقیبی که بیشتر توان فوتبالی‌اش را با تکیه بر فیزیک خود ارایه کرده و البته در چند سال اخیر رشد چشمگیری در فوتبال آسیا داشته است. تیم ملی ازبکستان در جریان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی تا به امروز اگرچه تحت تاثیر نتایج نه چندان مطلوبش نتوانسته خود را به عنوان یک مدعی اصلی برای صعود معرفی کند اما همین تیم هنوز نا امید نیست و با یک پیروزی حتی می‌تواند شانس خود را بیش از این کند.

اهمیت این دیدار از آن جهت است که تیم برنده تقریبا به صعود امیدوار و بازنده هم از آن پس باید منتظر رخداد معجزه باشد. شاگردان کارلوس کی‌روش که بعد از پیروزی مقابل کره حالا 7 امتیازی شده و حتی داعیه صعود به عنوان سرگروه را دارند، در طول روزهای اخیر تمرینات شادابی را پشت سر گذاشته و حتی در یک دیدار تدارکاتی تاجیکستان که در همسایگی ازبکستان هم هست را با نتیجه 6 بر یک شکست داده و از نظر روحی در بهترین شرایط هستند. هرچند که سرمربی پرتغالی این تیم در طول روزهای گذشته و به واسطه تعطیلات مکرر لیگ که نقش پررنگی در بروز آن داشته مورد هجمه بسیاری از مربیان و مدیران لیگی بوده و ممکن است تمرکز کافی را برای این دیدار نداشته باشد.

این دیدار عصر چهارشنبه و از ساعت 19 در حالی به میزبانی ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار خواهد شد که کی‌روش و شاگردانش یکبار دیگر امیدوارند حضور پررنگ هواداران فوتبال در این بازی به یاریشان برسد. هوادارانی که در بازی با کره نقشی تاثیرگذاری در کسب پیروزی تیم ملی داشتند و البته از شکست‌ روزهای اخیر فوتسال و فوتبال جوانان غمگین‌اند.

دیگر دیدار این گروه از ساعت 19 بین دو تیم قطر و لبنان برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز