خبرگزاری کار ایران

محمود آموزگار در گفتگو با ایلنا:

کاربری فرهنگی در تهران به اجرا درمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۴۴

دستورالعمل اجرایی موضوع بند «ی» مصوبه‌ی ساماندهی فرایند حمایت از ناشران، موزعین و کتاب‌فروشان مورخ ۸/۱۰/۱۳۸۸ شورای اسلامی شهر تهران از سوی معاونت شهرسازی و نوسازی شهردار تهران طی بخشنامه شماره ۸۰/۶۴۴۵۰۵ مورخ ۱۰/۸/۱۳۹۱ به شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه تهران ابلاغ شد.

ایلنا: دستورالعمل اجرایی موضوع بند «ی» مصوبه‌ی ساماندهی فرایند حمایت از ناشران، موزعین و کتاب‌فروشان مورخ ۸/۱۰/۱۳۸۸ شورای اسلامی شهر تهران از سوی معاونت شهرسازی و نوسازی شهردار تهران طی بخشنامه‌ی شماره‌ی ۸۰/۶۴۴۵۰۵ مورخ ۱۰/۸/۱۳۹۱ به شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه تهران ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود آموزگار (عضو هیات مدیره و دبیر اتحادیه‌ی ناشران و كتاب‌فروشان تهران) ضمن اعلام این خبر گفت: با ابلاغ این دستورالعمل از این پس در پهنه‌های مختلف شهر تهران کاربری فرهنگی به اجرا در خواهد آمد. به این ترتیب واحد‌های کاری و تجاری با پرداخت ۱۰% عوارض مصوب می‌توانند به فعالیت‌های سه گانه بپردازند.

او افزود: همچنین متقاضیان احداث مجتمع‌های اداری و تجاری، چنانچه حداقل ۱۰% زیربنای مجموعه را به فعالیت‌های مزبور اختصاص دهند، ضمن برخورداری از ۹۰% معافیت در پرداخت عوارض در این بخش در پرداخت عوارض مصوب، برای بقیه‌ی زیربنا نیز مشمول ۱۰%تخفیف خواهند شد.

دبیر اتحادیه‌ی ناشران و كتاب‌فروشان تهران تاكید كرد: قطع به یقین این مصوبه مسیر ایجاد کتاب‌فروشی‌ها و دفا‌تر پخش و نشر را هموار‌تر خواهد ساخت و طبیعتآ شاهد افزایش ویترین عرضه‌ی کتاب در سطح شهر تهران خواهیم بود.

آموزگار با اشاره به لزوم تعمیم این طرح برای تمام كشور گفت: برای اینکه امکان یاد شده در سایر نقاط کشور به ویژه مناطق محروم به اجرا درآید و از شکاف بیشتر مرکز و پیرامون جلو گیری شود، تصویب قانونی به این منظور در مجلس شورای اسلامی ضروری است.

متن مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر تهران و دستورالعمل اجرایی آن در سایت اتحادیه‌ی ناشران و کتاب‌فروشان تهران به نشانی: www.tpba.ir قابل دسترسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز