خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با ایلنا:

حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی فرصت است، نه تهدید

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۳۷

ایران مانند دریائی مملو از فرهنگ‌ها، زبان‌ها و گویش‌های مختلف بوده که در بعضی جا‌ها در طول ۸ سال گذشته محدودیت‌هایی ایجاد کردند و جایگاه رفیع فرهنگ و ارشاد اسلامی تقلیل پیدا و به یک هیآت مذهبی تبدیل شد.

ایلنا: نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله موسیقی نوعی فرصت محسوب می‌شود، نه تهدید.

هادی شوشتری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قوچان گفت: حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی و هنری ضمن ایجاد نشاط اجتماعی و کاستن از مشکلات و حتی بزه‌کاری‌ها، یک فرصت ایده‌آل است و نه تهدیدی برای امنیت و آرامش جامعه. وقتی موسیقی آمیخته با جان مردم پخش می‌شود، هزاران نفر برای شنیدن آن حضور پیدا می‌کنند که این یک فرصت و پتانسیل است نه تهدید، زیرا فرهنگ متنوع بوده و دارای ابعاد مختلفی است.

وی ادامه داد: کسانی که در عرصه‌های فرهنگی مطبوعات، تئا‌تر و موسیقی کار می‌کنند، با رعایت وحدت ملی، مسائل شرعی و قانونی و اعتقاد به تمامیت ارضی مشکلات فرهنگی را رفع خواهند کرد.

شوشتری خاطرنشان کرد: ایران مانند دریائی مملو از فرهنگ‌ها، زبان‌ها و گویش‌های مختلف بوده که در بعضی جا‌ها در طول ۸ سال گذشته محدودیت‌هایی ایجاد کردند و جایگاه رفیع فرهنگ و ارشاد اسلامی تقلیل پیدا و به یک هیآت مذهبی تبدیل شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عملکرد دولت نهم در هشت سال گذشته گفت: در طول ۸ سال گذشته به ظرفیت‌های فرهنگی شهر‌ها و مناطق، به بهانه‌های مختلف توجه نشده که باید به شکل عقلانی و منطقی محدودیت‌های فرهنگی در حوزه‌های مطبوعات، تئا‌تر و موسیقی برداشته شود.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که باید از شایستگی سیاسی و مدیریتی تمام جناح‌های سیاسی برای مدیریت کشور استفاده کرده و نباید به جناح خاصی اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: در ابتدای ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بسیاری از نیروهای شاخص سیاسی و مدیریتی به انزوا کشیده شده که با آمدن دولت جدید نیروهائی مانند زنگنه، جنتی، ربیعی، نجفی یا جهانگیری از انزوا خارج شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز