خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد:

تنظیم فاصله طبقاتی مهمترین ویژگی فرهنگ رضوی است

asdasd

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: تنظیم فاصله طبقاتی بین فقرا و اغنیا مهم‌ترین ویژگی فرهنگ رضوی است.

مشهد - ایلنا: نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: تنظیم فاصله طبقاتی بین فقرا و اغنیا مهم‌ترین ویژگی فرهنگ رضوی است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حبیب الله عسگراولادی که در دومین روز از برگزاری این همایش در سالن اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد سخن می‌گفت، اظهار داشت: خداوند در سوره ابراهیم (ع) فرموده: «ما به واسطه نعمت‌های فراوانی که در زمین قرار داده‌ایم تمام نیازهای انسان‌ها را برآورده ساخته‌ایم و چنانچه امروز در جهان فرد نیازمندی وجود دارد ممکن است دلایل دیگری داشته باشد.»

وی افزود: متاسفانه عده‌ای از مردم تصور می‌کنند که فقر و غنا دائمی و پایدار است در حالیکه طبق فرمایشات خداوند متعال چنانچه امروز انسان‌هایی در فقر به سر می‌برند به دلیل این است که یا نتوانستند حقشان را بگیرند، یا حقشان را ظالم از بین برده و یا اینکه توسط حاکمان هدردهنده نعمت نابوده شده است.

عسگراولادی در ادامه گفت: آنچه در فرهنگ رضوی قابل تامل می‌باشد و امام رضا (ع) در تفسیر مجمع البیان به آن پرداخته، بیان زندگی ۱۰۰ ساله حضرت یوسف (ع) است که در آن به نکات ریزی از زندگی ایشان در پی ریشه کنی فقر و تنظیم فاصله طبقاتی میان فقرا و اغنیای جامعه خود اشاره کرده‌اند.

وی افزود: امام رضا (ع) بنا بر نقل مجمع البیان فرموده است که: «حضرت یوسف در سیاست اقتصادی خود سعی کرده است در سال‌های ۶ تا ۷ خشکسالی با توزیع آذوقه رایگان در میان فقرا و توزیع آذوقه میان ثروتمندان جامعه خود در قبال دریافت ملک، طلا، نقره و یا حتی با به بردگی گرفتن این افراد سیاست خاصی را در پیش گرفت به طوری که پس از طی دوران خشکسالی تمام افراد جامعه در یک سطح قرار گیرند و فاصله طبقاتی میان آنان به کلی از بین رفت.»

وی گفت: امام رضا (ع) در فرهنگ رضوی پس از امام جعفر صادق (ع) شخصیتی بود که توفیق پیدا کرد علاوه بر سامان بخشیدن به مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و پاسخگویی به تمام مشکلاتی که در آن زمان درباره توحید مطرح بود پاسخگویی و در مسائل اقتصادی نیز با مطرح نمودن داستان یوسف پیامبر سعی در تنظیم فاصله طبقاتی فقیر و غنی نمودند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه خانواده را حافظ کیان جامعه دانست و اظهار داشت: هر انسان سه وظیفه شخصی، خانوادگی و اجتماعی دارد که طبق فرمایشات امام رضا (ع) می‌بایست در عرض هم قرار گیرند و یک فرد باید به تمام این وظایف در یک سطح بپردازد به نحوی که در حق هیچ یک از آن‌ها اجحاف نگردد.

وی در ادامه در خصوص وظیفه کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اصل فلسفه وجودی تاسیس این نهاد بر مبنای حمایت و تقویت حس اعتماد به نفس در کارگران، کارمندان و اصناف ضعیفی که در دوران قبل از انقلاب آسیب پذیر شدند و امام راحل (ره) با هدف رفع احتیاجات و حل مشکلات این افراد نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) را پایه ریزی کردند.

عسگر اولادی افزود: کمیته امداد در سال‌های اول تاسیس ابتدا با کمک و حمایت از محرومان و سپس به ترتیب در سال‌های بعد با هدف بالا بردن سطح فرهنگ محرومان و سپس خودکفا کردن خانواده‌ها با آموزش و ارائه امکانات و هم اکنون در ۴۰ زمینه مختلف به این افراد خدمت رسانی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه گفت: این نهاد در رابطه با زدودن فقر و محرومیت از زندگی محرومان کار خود را آغاز کرد و اکنون نیز در طی ۱۰ سال اخیر حاکمیت، به دنبال رفع فقر و محرومیت از چهره مناطق محروم در راستای آبادی این مناطق کم برخوردار گام‌های موثر برداشته است که امیدواریم به زودی شاهد ریشه کنی کامل فقر و آبادانی تمام مناطق محروم کشور باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز