خبرگزاری کار ایران

سازمان زیباسازی شهر تهران پاسخ داد:

موضوع تئاترشهر ارتباطی به سازمان زیباسازی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۴۸

در توضیح سازمان زیباسازی شهر تهران آمده است: نصب تیرک‌های نور‌پردازی محوطه پارک دانشجو، خارج از حریم قانونی تئا‌تر شهر و در حریم پارک دانشجو و با صلاح دید مدیریت این پارک صورت گرفته است.

ایلنا: سازمان زیباسازی شهر تهران پس از اعتراض هنرمندان تئاتر کشور در خصوص اجرای طرح‌های غیرکارشناسی و نصب تیرک‌هایی برای آوزیان کردن چراغ رنگی مقابل درب اصلی تئاترشهر و اغماض مشکوک دربرابر راه‌اندازی بازارچه‌ی چهارراه ولیعصر(توسط شهرداری) با ارسال توضیحی؛ موضع این سازمان دربرابر تصمیم‌گیری‌های اخیر در محوطه‌ی تئاتر شهر را شرح داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این سازمان در توضیح ارسالی خود؛ موضوع اعتراض‌های اهالی تئا‌تر نسبت به اقدامات شهرداری در محوطه تئا‌تر شهر را به این سازمان بی‌ارتباط دانسته است.

در این نامه آمده است: به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، در روزهای گذشته برخی از رسانه‌ها طی گفت‌وگو با هنرمندان اهالی تئا‌تر، به اقدامات شهرداری تهران در محوطه تئا‌تر شهر، اعتراضاتی را وارد دانستند و این اقدام را به سازمان زیباسازی شهر تهران نسبت دادند. این در حالی است که باز شدن بازارچه فروش فصلی در ضلع شمالی تئاترشهر هیچگونه ارتباطی به سازمان زیباسازی ندارد و رسانه‌های محترم ضمن بی‌اطلاع از نوع فعالیت سازمان زیباسازی، برپایی این بازارچه را به این سازمان نسبت داده‌اند.

همچنین در این زمینه ایراداتی به نور‌پردازی محوطه پارک دانشجو توسط سازمان زیباسازی مطرح شده است، که این سازمان اعلام می‌دارد، اقدامات صورت گرفته در جهت نور‌پردازی محوطه پارک دانشجو و حریم این پارک در چهار راه ولیعصر (عج) است. بر همین اساس نور‌پردازی صورت گرفته در محوطه پارک خارج از حریم قانونی تئا‌تر شهر است.

متاسفانه در اخبار یادشده به اشتباه خبرنگار خبرگزاری ایلنا، همکاری و مشاوره سازمان زیباسازی، با سازمان میراث فرهنگی و مدیریت تئا‌تر شهر را خواستار شده است و این در حالی است که محوطه قانونی تئاترشهر مشخص و نصب تیرک‌های نور‌پردازی محوطه پارک دانشجو، خارج از حریم قانونی تئا‌تر شهر و در حریم پارک دانشجو و با صلاح دید مدیریت این پارک صورت گرفته است.

همچنین موضوع نور‌پردازی فضاهای شهری همچون نصب آثار حجمی، نقاشی دیواری و مبلمان شهری از اقداماتی است که سازمان زیباسازی براساس تعریف پروژه‌های کار‌شناسی شده برای تلطیف فضای شهری اقدام به انجام آن می‌کند. نور‌پردازی محوطه پارک دانشجو نیز در همین راستا صورت گرفته تا در شب هنگام نیز زیباسازی شهر را شاهد باشیم.
اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران در جهت نور‌پردازی مکان‌های فرهنگی همچون برج میلاد، برج آزادی، باغ موزه زندان قصر و... تاکنون نشان داده در جهت جذب و مشارکت شهروندان مفید بوده، و بر همین اساس نور‌پردازی محو پارک دانشجو می‌توانند به جذب مخاطب و افزودن جاذبه‌های این مکان فرهنگی و ملی که شروع فعالیتش در ساعات پایانی روز است، کمک کند.

لازم به ذکر است؛ اقدامات غیرکار‌شناسانه آن رسانه‌ در اتهام زدن به سازمان زیباسازی درحالی صورت گرفته است که تاکنون این پروژه به مرحله تکمیلی و قضاوت نرسیده است. اتهام زنی به قفل زدن موتور سیکلت به تیرک‌های پایه چراغ، در زمانی که هنوز پایه‌های چراغ نور‌پردازی یاده شده نصب نگردیده است، نشان از این موضوع دارد واکنش غیرمسئولانه آن رسانه وزین نه از سر خیرخواهی و دلسوزی برای فرهنگ و هنر، بلکه بر مبنای تفکر سیاسی صورت گرفته است.

یاسر گریوانی(مشاور مدیرعامل)؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز